jessica zon6
31-08-2004, 10:56
Undrar vad jag ska göra med allt gräsklipp som blir då man klipper gräsmattan under säsongen?
kan jag göra en kompost, och vad ska jag isåfall blanda med?
Att täcka rabatterna försvinner ju en del klipp, men sen......
hoppas någon har några tips
ett lager gräs ett lager sand osv.
jessica zon6
31-08-2004, 12:15
Tack för tipset.
Undrar om det går åt mycket sand...får väl fylla på i barnens sandlåda då.
Gräs kan blandas med allt kolrikt avfall, tex löv. Om man vattnar det något så tar det också mycket mindre plats.
Gräs kan också läggas i häcken, det blir gödning och du slipper att rensa den, men troligen är det bättre att använda en gräsklippare som finfördelar gräset och låta det ligga kvar.
JÅJ
Ingrid på Västkusten
15-09-2004, 06:56
Gräsklipp är GULD!
Blanda det med hushållsavfall i en kompost ( sluten) blanda dem med annat trädgårdsavfall - det blir ingen bra kompost när det får ligga själv i en klump, men varför inte kratta löv i höst och blanda sand gräsklipp och löv? Blir kaaaanon!
Kan man ta de geggiga, mögliga högarna som har legat hela sommaren och blanda nu och senare i höst eller måste det vara nytt gräsklipp?
Ingrid på Västkusten
15-09-2004, 11:12
Du kan ta tillvara dem med fast det är jobbigt det blir ju bra det med fast satsa på finfördelning där är lite av ett sisyphosjobb! Gör så gott Du kan istället.....löv typ björk och lönn är smask :-) att blanda meeeed...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.