Full version: När sluta gödsla?
myskmadra
Funderar lite på när man ska sluta ge gödning till tomater, paprika, chili och squash. Sent blir de mogna denna säsong och det är mer eller mindre höst.................Jag vill gärna få fram mogna frukter och tänker lägga över fiberduk mm vid frostnätter. Jag brukar göda med biobact flytande gödsel regelbundet. Någon som har ett råd? huh.gif smile.gif
andersen
Jag vet inte riktigt men jag brukar sluta och gössla i slutet av juni, har alldrig gösslat i augusti/sept, intressant fråga vi får vänta in svar från någon annan.
myskmadra
Jag trodde inte heller att man skulle gödsla på detta vis. Men när sommaren blev mest kall och blöt och mina odlingar stod still så började jag vattna med biobact - och efter ett par dar satte det igång att växa. smile.gif i odlingen.Och blomma och blommar fortfarande. Så nu släpper jag inte taget om biobactdunken. wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon