Full version: Örtaboksfunderingar
Eva St
På bokrean har jag bestämt mig för att äntligen införskaffa Lena Israelssons Handbok för Köksträdgården.
Men så ska jag köpa en Örtabok till tänkte jag. Den jag har heter
Vår Örtabok - Lesley Bremness med svensk bearbetning av Eva Dickson
Funderar nu på Prismas stora Örtabok - Anthony Atha 189 kr tidigare 448kr eller Örtaboken - Jekka McVicar 118 kr tidigare 312 kr. Någon som kan tipsa mig om vilken jag ska välja.
Har också funderingar på Orkidé boken som present till min mor.
Eva St
vitsippa2
Hej!
Jag går i samma tankar! Efter att ha sorterat vad jag vill göra denna
sommar med våran trädgård så kom örtagård på förstaplats.
Sedan lilte sittplatder av enkla brädor runt om i naturen.
Eva St
Kan vi hoppas på några bra tips på vilken vi ska välja tror du.
Det brukar ju finnas ganska mycket synpunkter och ideer så det kommer säkert några kloka ord snart.
Eva St
Gunvor Nilsson
Jag köpte Orkidéboken på förra årets rea och den är vacker med många bilder fast inte tar jag fram den så ofta - den står i bokskåpet och ser vacker ut. I dag skulle jag hellre köpa "Bedårande orkidéer" av Peter Göttfert och Anders Wigh - kostar 150:- att skicka efter från Orchidéhuset. Det är två mycket skickliga orkidékunniga killar.
Jag har inte någon erfarenhet av örtaböcker utom en som jag köpt för många år sen "Stora örtaboken" av Elisabeth Hoppe. ICA-förlaget. Men den finns nog inte kvar i handeln. Av dom som finns med i årets rea så måste man nog bläddra sej igenom för att se vem som är mest intressant.
Det här blev ni ju inte klokare av! blink.gif
Eva St
Jo Gunvor det där med Orkideboken var ju värdefullt att veta det tackar jag särskilt för. Vad gäller Örtaboken hoppas jag på mer tips.
Eva St
Gunvor Nilsson
Nätbokhandeln AdLibris har i sitt sortiment Prismas stora örtabok för 294:- (ej rea) och ett noterat ett ca.pris 435:-. Akademibokh. tar på rean 179:-. Ca.pris saknas.

Lena Israelssons "Handbok för köksträdgården" tar AdLibris 334:- för (ej rea) och har ett ca.pris 493:-. Akademibokhandeln tar 129:- på rean med ett ca.pris 618:-! Va´ får dom cirkapriserna ifrån??

Nu finns ingen notering om AdLibris skall ha rea men det skadar inte att ta en titt i deras sortiment närmare rea-dags!

http://www.adlibris.se/shop/
sen får man leta sej fram genom Djur och Natur till Trädgård.
(Jag skulle välja Prismas stora örtabok!)
Hannele
Örtmedicin och växtmagi ISBN 91-7030-303-7 köpte jag för 152 kr,
tjock, 470 sidor, både foton och teckningar, historia, användning...
Monica i Sörmland
Lena Israelsson Handbok för köksträdgården är en guldgruva och väl värd normalpriset. När den kostar 147 kr på rean, är det inget att fundera över!
Eva St
Tack för era svar får allt bli Handbok för köksträdgården och Prismas stora Örtabok i första hand det är dem jag varit mest inne på men är rädd jag kommer hem med ett antal till.
Eva St
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon