I en blomsteraffär vid jobb hade de idag knallröda stora lobelior. De var så färgstarka och vackra, men kostade 49:- Innehavaren hade fått besked av sin grossist att de var perenna, men visste inget själv.
Är det något att satsa på nu och hoppas på att få njuta av nästa säsong igen? Är priset inte i överkant???
kerstin z5-6
31-08-2004, 20:52
Priset är ok -de är olidliga att så -Sås i januari, är micro i 4 månader innan de startar .. men såå ljuvliga och perenna om det är arten Lobelia cardinalis -Många hybrider förekommer dock De vill ha vått vår o sommar o torrt på vintern -Övervintrar med bladrosett är rosetten borta på våren är det kört Finns även i blått Lobelia siphilitica som är lite mer pålitlig
Eva i Skåne
31-08-2004, 20:55
Tack Kerstin!
Då ska jag köpa två imorgon och hoppas på att de överlever. Färgen var så fantastisk så jag bara måste ha Eller så var det bara att det röda lyste upp så glatt i regnet
kerstin z5-6
31-08-2004, 21:11
regnar det i skåne ? Hur brukar det stå till i slutet av sept ? Ska till malmö då -men behöver inte ha på mej skinnmössan antar jag ??
vickeva
31-08-2004, 21:23
CITAT (kerstin z5-6 @ 31-08-2004, 22:11)
regnar det i skåne ? Hur brukar det stå till i slutet av sept ? Ska till malmö då -men behöver inte ha på mej skinnmössan antar jag ??
snarare regnkappa och paraply... men kanske baddräkt och shorts...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.