Kakaduan
Hjälp!

Pappa fyller 64 år den 13 september och jag vill gärna ge honom en upplevelse i present. Tänkte på luftballong, men säsongen är över. Vad kan man tänka sig som inte är så äventyrligt och fysiskt (typ bungy-jump eftersom han är sjuk) men som ändå ger en "kick"? Någon rolig visning, tur, etc...

Någon som har ett tips på sådant i Stockholmstrakten?

Kakaduan
el_fishko
Gokart?
annars tror jag man kan hyra segelbåt vid strandvägen någonstans
Fenja
Det finns ett bra islandsponnystall utanför Solna har jag för mig. De har turridning som de kan anpassa efter deltagarna.
Mvh
Fenja
Caprice
Kanske paintboll....?

Caprice
pejori
en helikopterfärd kanske biggrin.gif
kristerh
varför inte ett besök på hasseludden, ett japaninpirerat spa/matställe
eller ett besök på kosmonova med efterföljande middag.
krister
cala98
Massage? rolleyes.gif
Monica M zon 4
Flygtur med litet sportplan. Är förmodligen billigare än en helikoptertur. Fast helikopter är häftigare. Kontakta närmaste lokala klubb.

Konsert- eller teaterbiljetter eller liknande brukar väl vara uppskattat till nån som "har allt" och inte önskar sig nåt särskilt.
Kakaduan
Tack för alla svar!!!

Ska kolla det där med flygning och helikopter - det verkar vara något som skulle kunna passa honom rätt bra! Det blir väl en kostnadsfråga..

Kakaduan
Betty
Motorflyg och helikoptertur i all ära, men jag säger bara Segelflyg - det är allt en svåröverträffad upplevelse det! wub.gif wub.gif wub.gif
Monica M zon 4
Både segelflygs- och luftballongssäsongen lider väl mot sitt slut så det kan ju bli problem att ordna.

Här i våra trakter kostar en timmes flygtur med sportplan ungefär 700-1000 spänn. Tycker man det är för dyrt kan man ta en halvtimmestur. Man kommer låångt med flyg på en halvtimme.

En helikoptertur är minst dubbelt så dyr.
netaave
En kryssning med god mat och lite dans eller underhållning kanske. På tisdagar är det talkshow ledd av Ulf Elving med en rad kändisar på Vikinglines Cinderella. Bingo varje fm. Där finns även ett spa men det är svindyrt.
Båten går varje kväll 18.00 från stadsgårdskajen, och är tillbaka 15.45 dan efter.

Jag fick en sån kryssning när jag fyllde år, och var lagom förtjust först, tyckte inte det var min grej riktigt.
Men det var härligt, fick bo i lyxhytt äta världens godaste medelhavsbuffé, finns även vanligt smörgåsbord.
Satt sedan i den lugnare delen av nattklubben och njöt av en god drink och fint artistuppträdande. Dansade.
Stor frukostbuffé på morgonen och mer dans och mer underhållning av nämnda talkshow, lite spel på rouletten, hoppade över bingon, och förstås lite handlande i taxfree.

Ja det var så trevligt att jag ska åka snart igen (21/9) på fribiljetten jag fick för att jag handlade för mer än 500 kr i taxfree.

Nej jag är inte sponsrad av http://www.vikingline.se tongue.gif
Betty
Här kan du läsa om Stockholms Segelflygklubb. De erbjuder Provlektioner under hela sommaren.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon