Full version: frilandshibiscusen
andreas i uppsala
alex
fin!
Eva i Skåne
Underbart wub.gif

Jag har två plantor som jag köpte på utförsäljning förra hösten, men de har inga blommor i år. Behöver väl växa till sig lite först.
Ludvig Johansson
Våra lokala mullvadar har bestämt sig för att bygga gångar precis där jag planterat min Hibiscus. Den ser lite lidande ut. Vissa blad har blivit gråa mitt på bladet, eller är det något annat gör detta?
andreas i uppsala
min blommar nu och det är dens första år på friland.Jag planterade den i maj i år, i halvskugga! tongue.gif
Alpiner i Halmstad
En några år gammal frilandshibiskus som nu nått taket.

Kommer den att klara den bitande vinden om den försöker sig över taket?
M.v.h. Bernt
andreas i uppsala
Dne klarar sig i Örnsköldsvik(även fast ö-vik är milt) så den borde klara vinden tycker man, men det beror på kyla och hur stark vinden är.

Hur hög är den och vilken sort är det? Uppsala botan har en likadan på ca 1.8 meter
wolkenkrabber
de får en att önska att man inte bodde i permafostens del av sverige sad.gif ajja mna kan ju alltid testa och se om dom klarar en vintere eller två fast blimning e nog ganska tveksamt
thomaswahlqvist
Jag har tidigare lyckats med sticklingar på en blå Hibiskus och har fått höra att jag bara hadde tur.
I juli fick jag två stora grenar av en väninna.
Jag satte även de grövsta bitarna och har i dag hittat fina rötter även på bitar som var 0,7-1 cm tjocka.
Tänkte bara att ni ville veta, alltid kul att dela med sig och lura plantskolan på ett par hundringar.
p.s jag använde impectas sticklingshjälp.

Det är inte försent om ni vill prova, sist gjorde jag detta i mitten på sept, men då övervintrade dom inomhus. smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon