Full version: Ampelblomma
Isis
rolleyes.gif

Nån som har ett bra tips på någon fin blomma jag kan plantera i mina amplar ute som håller sig fin över vintern? huh.gif

Vill såå gärna ha blommor i dom över vintern oxså.

Har tidigare provat ljung men de blir så fula å så torkar de för mej.

Tack för svar.
Åsa, mälardalen zon 2
Själv brukar jag ta en ampel med vissna blommor i på hösten och klipper bort allt det vissna blomskräpet sedan går jag ut och plockar granris, färgglada kornellkvistar mm. som jag sedan sticker ner i jorden som finns i ampeln. Ampeln brukar hålla sig fin ganska länge.
*22many*
Blommor är svårt wink.gif , men jag brukar, precis som Åsa, klippa gran- eller tallris, rönnbärsklasar och snöbär smile.gif . Det blir riktigt fint och står sig länge, om inte fåglarna får nys på bären tongue.gif.
netaave
Jag satte förra året silverek i mina amplar, visserligen frös dom men behöll både färg och form ändå. Till jul satt jag ner lite järnekskvistar med bär på.
lolo
För blomlådan utomhus rekommenderas enbärsris med sina fina bär! Blir väldigt dekorativa! Även lingonris med lite lingon på är fina på hösten. /Ann-Louise i Vännäs
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon