Full version: Kaprifol
Isis
Hej. smile.gif

Fick av en vänlig granne en kaprifol i våras som jag planterade så den skulle få växa i min spalje.

Nu så ser den inte så väldigt glad ut längre, har haft invation av sniglar (med å utan skal) sad.gif

Å så till frågan....ska jag klippa ner den nu till hösten eller ska jag vänta till våren? Kan jag plantera en kaprifol till brevid eller en klematis? unsure.gif Hur nära får de stå i så fall?

Skulle gärna vilja ha en till brevid för att få det tätare på spaljen. smile.gif

Kram
Åsa, mälardalen zon 2
Kaprifolen ska inte klippas alls när den är ung, när den blir äldre och börjar bli lite kal längst ner kan man börja göra lite lätta gallringar.

Kaprifol växer ofta dåligt de första åren, sedan brukar den växa ganska kraftigt.
zaaritha
Instämmer--vi har en kaprifol vid köksdörren--österläge-- den har vi klippt rejält 3 ggr se´n i juni, den växer o blommar fortfarande. Men, den är 7 år gammal (eller ung).
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon