Full version: Blommande Citrus
Lady Hamilton
Hej! Äntligen har jag "fått till" ett album, har lagt in några bilder. Förhoppningsvis kommer det flera med tiden

Hälsningar Hammis tongue.gif rolleyes.gif
TeliaNet
som vanligt brukar jag svara på dina inlägg.
men vad fint du har det.
jag är riktigt avundsjuk skall du veta.
och kumquat och banan, som båda tillhör mina favoriter, jag saknar ord.
vi får väl hoppas på att det blir lite bananer sen.
OBS. vintervila banan i ca 15*C och kumquat vid 5*C, båda ljust.

jag blev helt tagen, lycka till i framtiden med det.
Helen i Piteå Zon 5
Åhhh, så många fina plantor du har, du verkar dessutom ha ett jättestort uterum, har du det vinterbonat så du har kvar alla plantor där även vintertid? /Helen
Lady Hamilton
Hej och tack så mycket för de vakra orden!! wub.gif

OBS. vintervila banan i ca 15*C och kumquat vid 5*C, båda ljust.

Det är det som är kruxet, hur jag skall klara av båda + allt annat jag har där. Ute rummet är ca 24 kvadrat och byggt i burspråksform, med vinterisolerglas. Och där skall mina växter samsas med min familj (i allafall tills det blir kyligare, då måste växterna få ha svalt

Hälsningar Hammis
P.S: Kolla även på min "lilla" smultronplanta i albumet D.S.
Helen i Piteå Zon 5
Smultron i en skottkärra, det var ju jättefiffig idé, det är bara att rulla fram efterrätten. biggrin.gif /Helen
Lady Hamilton
biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif Ska pröva och höra vad de säger!!

(Där emot drog en väldigt ung sommar granne iväg den på deras tomt och krävde att de skulle ha likadant!) rolleyes.gif
amaira
Verkligen många fina växter!
Skottkärresmultronen var häftigt!

/amaira
wolkenkrabber
trevligt och fint det dära nu vill an skaffa en etta men stor inglasad balkong i söderläge i sthlm,
Lady Hamilton
Jag har vågat mig på att lägga in lite flera bilder.................
Från min trädgård bl.a.
Helen i Piteå Zon 5
Fina bilder och vilken tjusig Krollilja, Tack för titten, du lägger väl in fler bilder? /Helen
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon