Full version: Flocknäva
h_p_wiehen
Jag har ett bestånd FLOCKNÄVOR som verkar trivas på den plats som dom står på. I varje fall är det ett frodigt bladverk på dom. Däremot fick jag så gott som inga blommor i år. Kan det bero på att jag mot bättre vetande klippte ner hela bladverket i höstas? Eller skulle jag kanske jämnat det hela jäms med marken, dvs. också klippt bort stänglarna som ser ut som rötter? Någon som vet?
/peter sad.gif
Fenja
Jag brukar klippa ner mina jämns med marken en bit in på våren, så att de får vinterskydd av de gamla "riset". Kanske regnandet i år som bidragit till dålig blom?
Mvh
Fenja
Ingo
"Stänglarna som ser ut som rötter", de krypande ovanjordiska stammarna, ska i alla fall inte tas bort!

Det kan kanske stämma att regnandet har med saken att göra? Jag har inte vanlig flocknäva men väl Liten flocknäva (geranium x cantabrigense), en hybrid av flocknäva och...ja, nån annan näva...och tycker de har blommat mindre än normalt också...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon