Full version: Lökar
Helena på Lambarö
Jag gjorde just en beställning på odla, det är bra mycket enklare att förköpa sig på nätet känner jag. rolleyes.gif

Det finns ju så många sorter, hur tänker ni när ni köper nya, många av favoriter? Provar nya sorter? Jag är ganska så mycket nybörjare på det här så alla är nyheter för mig. tongue.gif

//Helena
Copycat
Hejsan, och välkommen får man väl säga. Jag har bara köpt från Odla en gång, och gör nog aldrig om det (tills nästa vår då). Jag köpte massor av lökar som både luktade och var vackra, jag hade däremot inte en tanke på att det skulle få plats någonstans också. Av alla lökar som jag köpte så kom inte en enda i jorden, lite bortkastade pengar. Men jag håller på med en form av compact living, det är stuvningsmetoden som gäller. Nästa steg är att flytta så jag får ett litet hus med stor tomt, alla blommor ska förstås med i flytten. Vet någon föresten om det är helt omöjligt att väcka liv i mina lökar nästa vår? Skulle ju vara så trevligt att få känna dofterna av mitt doftpaket jag köpte wub.gif
renate
Du får kollar hur de ser ut,varför inte plantera de i en stor kruka,om det nu är lökar som skall planteras på hösten.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon