Fru Frö
Kan jag flytta min summer snow nu..... den ska ju klippas i månad tre, men flyttar jag den nu så klipper jag ju den även nu också.
Det borde ju vara bättre nu än att vänta till våren, för då den sätter igång att växa borde väl vara ännu sämre att flytta på den...? unsure.gif
MRLINDELL
Klippa ned 'Summer Snow' ?? VARFÖR?
Övervintrar den (sköter man om den) slår den skott på gammal ved och blir bara finare.
Enda anledningen till att jag skulle klippa LITE i min var om jag mot förmodan skulle flytta den, dvs göra flytten lite enklare.
kristerh
CITAT (MRLINDELL @ 06-09-2004, 11:35)
Klippa ned 'Summer Snow' ?? VARFÖR?
Övervintrar den (sköter man om den) slår den skott på gammal ved och blir bara finare.
Enda anledningen till att jag skulle klippa LITE i min var om jag mot förmodan skulle flytta den, dvs göra flytten lite enklare.

Jag håller med, det behövs ingen klipp förutom vid ev flytt wink.gif
krister
Fru Frö
Jaha... men på växtinfon när jag köpte plantan så står det ju att den ska beskäras....... så det har jag gjort också. blink.gif
Men det låter väl bra att det tydligen inte behövs smile.gif , då tar jag och klipper och flyttar den, sen får den bara va helt enkelt!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon