Full version: Farlig björk?
koko
Jag är alldeles ny här. blink.gif
Köpte hus innan sommaren och har nu blivit uppmärksam på björken... Vi har en enorm, fantastiskt vacker, björk nedanför huset. Den är dock ihålig efter ett åsknedslag (enligt säljarna). Ovanpå hålet har de satt ett koppartak, för att det inte ska regna ner och skada trädet.

Vi har ju dock ingen aning om hur det egentligen förhåller sig, och skulle behöva anlita någon som kan avgöra om vi behöver ta ned trädet!
Vi vill ju inte att det ska rasa i första höststormen...

Så frågan är om det finns någon här som kan rekommendera någon kunnig person i stockholmstrakten? Generella tips mottages också gärna.

Tack på förhand,
Kristina
Cilla
Hej och välkommen Kristina!

Jag skulle också låtit kolla upp björken.

I Stockholmstrakten tycker jag att Trädmästarna gör bra och seriösa inspektionsjobb och jag brukar anlita dem. Hälsa från mig!
koko
Tack så mycket Cilla! smile.gif

Jag har kontaktat dem nu, så får vi se hur det går. Hoppas förstås att trädet är ok, så vi kan ta ner det i framtiden om vi själva vill, inte för att vi måste...

Kristina
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon