Flamingon - växtgalning
vet att det är rätt sent för fröodling egentligen....men kul att testa ändå. värme får man av spislampan och ljus kan man fixa från diskbänkslampan...(kanske inte helt ok...)

har några aloe-frön som jag har beställt från impecta. är det någon som har planterat sådana förn och tips på hur? blink.gif
kan man kanske plantera dem lite som kactusfrön? med undervärme t ex? unsure.gif
Gunvor Nilsson
Här kan du hitta kaktusråd
Tydligen finns det ingen som har något råd att ge dej! Impecta brukar skicka med en sårådslista med fröerna. Har du inte fått någon sådan? Jag tror att det på varje frökuvert brukar finna en siffra och då kan man hitta den även i sårådslistan. Lycka till!

/Gunvor
Flamingon - växtgalning
jo det är därifrån jag beställt men just på aloe och australienblandningen står inga tips. wink.gif

så jag får testa lite å se....synd har nog redan "fördärvat" fröerna.....tror att de inte ska ha så mycket jord över sig samt undervärme...det gillar kaktusar iaf.....får väl annars försöka igen....

blink.gif unsure.gif rolleyes.gif
Gunvor Nilsson
Nordisk Kaktus Selskab
Här kanske du kan hitta något!

/Gunvor
Flamingon - växtgalning
tack för hjälpen...men jag tror att de kanske tar rätt lång tid på sig....få se, har andra små fröodlingar som oxå tar lång tid så det gör inget....men det är kul när de växer fort och när man kan se om bebisarna trivs hos en eller inte.... wub.gif rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon