vitsippa2
ohmy.gif Hoppla jag har insett att tiden och pengarna inte räcker till allt!
Jag vill ju inte bara jobba i sommar. Hemma tiden är så viktig för mig.
Så efter lite funderingar kom en örtagård som nr1 på sommarens
projekt! Sedan att nalla växter från svärföräldrar och gammelföräldrar.
Så den vita trädgården kanske inte blir så vit? sad.gif
Nu skall jag ialla fall sy ett förkläde! och dricka te! biggrin.gif
Joo jag har fotat i helgen frågan är bara hur jag skall bära mig åt för
att få in bilderna på denna sida huh.gif
Gunvor Nilsson
Hej vitsippa2! Har du bilderna i datorn så är det inga problem att lägga in i ett album om inte bilderna är för stora. T.o.m. jag kunde lägga in bilder i album och då kan vem som helst göra det!. tongue.gif
Om du vill ha vita blommor kan du lägga in en blänkare under Köp i Odla nu eller Allt om Trädgård som också har Köp-byt-säljavdelning och det brukar inte kosta så mycket att köpa därifrån! smile.gif Du kan väl börja med din vita rabatt med några växter i år, så perenner direkt i rabatten i höst och låta det bli ett flerårsprojekt!
Hannele
Allt behöver inte bli färdigt på en sommar!?
Jag skulle bli jätte deppig, om jag inte hittade på nåt nytt att göra...
Ina
Jag brukar säga att har man inga projekt är man död.... Om man går efter det är jag extremt levande!!! laugh.gif
abborrmaster
jo jag fick en liten aha-upplevelse att "vänta, jag måste ju inte odla/så allt som jag vill i ÅR" men vem fan kan hålla sej ett år... Måste köpa persikor, det är de små rumpfrukterna som stått högt på listan ett tag nu....

Osså "de resandes träd" vill jag ha från impecta men jag har redan beställt ifrån impecta o de har ju en sån där minimi-tjohejsan, vilket dilemma....

Om det e nån som tänker beställa ifrån impecta o inte gjort det så kan den personen tänka sej o kontakta mej för o bara beställa ett par olika frön så pröjsar jag en liten del av porto eller vad det nu e som kostar på det viset?

/Simon
yla
jag tror att en trädgård aldrig någonsin blir klar
jag har haft torpet i (oj har aldrig tänkt så förr) 30 år
o tomten är under ständig förvandlig
inte så att jag tar livet av växter eller så
men hela tiden så ändrar omgivningen på sej eller så ändrar jag den
man har så många ideer o det skulle vara otroligt tråkigt att inte ha nån
så låt trädgården leva

o åk me i växlingarna
Eva Swahn
Ja, du Vitsippa - alla sådana där projekt som "vit trädård" skapar mer ångest än vad som behövs. Räcker det inte med "en liten hörna" av detta? Jag som i början var så där hyperestetisk fick till slut inte ett skit gjort för jag bara skulle planera och planera. Jag tror jag ska blunda för alla förföriska bilder i trädgårdstidningarna och titta på den odesignade blomsterglädje som finns bland alla bilder på forumets album i stället.

Sno åt dig lite blommor här och där, köp några fröpåsar med sånt som växer ymnigt och förföriskt - krasse ger garanterat mycket glädje för pengarna. Ta det där med estetik med en klackspark, du finner säkert en stil som passar ditt kynne och under tiden kan väl lite rufsig livsglädje i täppan vara bra för hälsan och ekonomin. Nån klok själ här tröstade mig inför förra säsongen när jag inte kunde bestämma mig för hur jag vill ha det: "om det blir fult är det bara att ta bort det" Just så!
mynta
Tiden kan jag inte hjälpa dig med, men växter kanske...*erbjuda* sleep.gif Vet själv hur det är att ha preeeecis så mkt pengar ett det med nöd & näppe kan räcka till lite roligheter när allt det nödvändiga(internet, betalTV 6 liknande livsessentiliter tongue.gif ) är betalt. Har precis sammanställt en lista på alla mina mängder av växter & ska bara lägga sista handen för slutredigering på den. Plita ned en rad till min e-box om du vill ha mn lista att kika igenom, för att se om det inte finns ngt som kan komma till nytta där.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon