ogräset
Hej

Hur skall jag förvara mina änglatrumpeter och kannor under vintern unsure.gif
Jag har varken varmgarage eller jordkällare.

MVH Birgitta
kerstin z5-6
Så svalt du kan inomhus i så fall -sparsam med vatten, gärna ljust men de klarar mörker med.
kristerh
Jag hade en gång en änglatrumpet, vet inte vad den hette men den hade gräddvita stora blommor, den försökte jag övervintra inne (för jag hade ingen annan stans att förvara den på den tiden,) den doftade kattpiss om bladen en mycket stark doft, vet inte om alla änglatrumpeter har den doften men om det är så så kan man nog inte ha den inne wink.gif
krister
kerstin z5-6
Jag tror nån katt markerat på din ängel i så fall -för jag har tre inne och ingen doftar på det viset smile.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
kristerh
CITAT (kerstin z5-6 @ 09-09-2004, 11:22)
Jag tror nån katt markerat på din ängel i så fall -för jag har tre inne och ingen doftar på det viset smile.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif

helt omöjligt sleep.gif hade ingen katt då och jag bodde i lägenhet wink.gif
doften blev värre ju varmare man hade det, om solen låg på luktade det som intensivast. Det kanske var nån speciell sort och den var väldigt stor om det har någon betydelse.
krister
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon