ina76
Hur ska jag lyckas med det? Kan jag dessutom ta sticklingar? Provade i våras och satte i vatten men de ruttnade bort...

Har några verbenor som jag också vill hålla liv i, hur ska jag göra. Bara ställa in i mitt kolsvarta men frostfria förråd eller måste de har ljus, och ska jag klippa ner dem nu eller vänta till våren???
KåWe
hej!

jag skall oxå försöka övervintra helichrysum! tänkte testa ljust och strax under rumstemp (vid sidan av fuchsiorna), kanke vill de ha det torrare(luft) men jag har flera plantor att pröva med. Jag har lyckats utmärkt med sticklingsförökningen! ta 6-8 st ca1dm långa toppskott och sätt dem i kruka med vanlig trädgårdsjord, var försiktig med vattningen i början bara så inte jorden ruttnar. de kanske slokar första tiden men mina har tagit sig hur bra som helst. håll utkik under krukan efter rötter! jag har stickförökat både småbladig och storbladig silver samt gul storbladig.
lycka till ! /k
kerstin z5-6
Går fint , dränk dem inte i vinter utan håll dem på det torra laugh.gif
Stickla i jord smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon