Full version: BARN!
wolkenkrabber
En objektiv beskriving på ett barn:

En liten människa, som tycker om att föra oljud och skrika så högt det går över allt som är fel. Totalt oförmögen att föra en enkel logisk tanke, förstå konsikvenser eller fatta beslut som inte leder till katastrof. Enormt egoistiskt och bryr sig bara om sitt eget välbefinande.

Sammanfattning: En kostsam egoistisk, högljud jubelidiot i ett litet format.

Detta vill man fatta ett 20 år långt förhållande med?

Många människor tycker att folk som hänger sig i krokar eller brännmärker sig själva och njuter av smärtan är konstiga. Jag tycker det är än mer konstigt att vilja skaffa barn.

Förklaringar:

Skrik:

När barnet är litet så skriker det åt allt som är fel för att den inte kan prata när den blir äldre o kan prata skriker den iaf när något är fel vilket bara kan ses som idioti när man vill nå fram med ett budskap till sina föräldrar.

Logik/konsikvent tänkande eller tänkande alls.

Barn kan inte tänka logiskt, vid liten ålder är det naturligt vid äldre ålder gör dem det inte heller. Finns 1 miljard exempel på idiotiska saker barn gör för att de saknar logik och konsikvent tänkande. Ett exempel på äldre barn säg 14+ år gamla är att de utan problem kan ringa mobilsamtal för många 1000kr i månaden för att sedan gnälla när de blir knapert i slutet av månaden.
Yngre barn måste känna på plattan trotts att de vet att den är varm för att bränna sig och sedan skrika gott o länge åt det...

Fatta beslut:

Får ett barn 2 alternativ väljer man det mest idiotiska utan att tänka längre än näsan räcker. Exemplen på detta är också ofantligt och oändligt många.
Ett är när en unge får iden att t.ex sticka iväg och ställa till med något bus som att elda lite torrt gräs emot att stanna hemma o stada så föräldrarna slipper det efter en lång dag på jobbet. Detta är nära besläktat med oavstående förklaring.

Egositer:

Tar barn hänsin till någon annan än sig själva?. Jag vill ha, jag vill det, jag vill jag vill o jag vill.

Så varför i helvete vill folk utsätta sig för allt detta?

Jag personligen hatar barn, de kan verka söta o rara lite då och då men under ytan är dom monster som kryper upp från jordens inre för att förpesta ens tillvaro vart man än är med allt odjud dom ska föra med sig. På stan, på resturangen, på stranden, i matkön, i affärer, på sjukhuset osv

Rökning är snart förbjudet på resturangen, men barnaskrik ska man få stå ut med från ungar som inte får som de vill...

Senast idag stog en 4-5 årig unge o skrek för full halls inne på Åhlens för att han inte ville åka hem samtidigt som hans mamma. Han la sig på golvet o skrek o skrek så mycket han orkade. Mamman som jag tycker borde ha åkt hem själv så ungen får se vad som händer mutade istället ungen med glass.

Ungen skriker o skämmer ut sin mamma trotts att han har hela sitt liv o tacka henne för och får glass för det o ser glad ut.
Iza
Du får vara glad att dina föräldrar inte tycker lika som du för då hade du inte funnits. När du får egna kommer du att ändra dig, egna barn andras ungar. rolleyes.gif
mekare
personligen tycker jag sämre om föräldrar till småbarn som inte uppfostrar barnen. Verkar som det mutas med godis och annat när barnet egentligen borde lära sig hur man uppför sig och hur världen är funtad. Inte funkar det att skrika och få godis senare i livet..... Föräldrarna gör barnen en stor otjänst tycker jag - sucka.

Sedan så finns det några (kanske många) bra föräldrar som man nästan aldrig märker för deras barn är snälla och inte skriker.
TeliaNet
det som står i den texten är ur en ren barnahatares dagbok.
men det är sanningsenlig.
personligen gillar jag inte barn som inte kan sitta still eller är pillsjuka.
amaira
En objektiv beskrivning?

Ujujuj, den är så färgad av din subjektiva mening som den bara kan bli biggrin.gif .

Tänker dock inte försöka "motbevisa" dig på något vis. Tycker det är din frihet att tycka illa om barnskrik och barn, så länge du inte gör dem illa.

Min "objektiva mening" är motsatt din! tongue.gif wub.gif wub.gif

Kramisar/amaira.
wolkenkrabber
de va mer menat som e kul grejj ja hittade tongue.gif
pejori
biggrin.gif biggrin.gif laugh.gif laugh.gif jag tyckte att den var jättekul laugh.gif biggrin.gif
alex
CITAT (mekare @ 09-09-2004, 16:46)
personligen tycker jag sämre om föräldrar till småbarn som inte uppfostrar barnen. Verkar som det mutas med godis och annat när barnet egentligen borde lära sig hur man uppför sig och hur världen är funtad. Inte funkar det att skrika och få godis senare i livet..... Föräldrarna gör barnen en stor otjänst tycker jag - sucka.

Sedan så finns det några (kanske många) bra föräldrar som man nästan aldrig märker för deras barn är snälla och inte skriker.

Jag håller med dig, och det är frustrerande för mig som storebror att vara med om liknande saker ofta, t.ex. Min lillebror säger:
- "pappa, kan jag få en glass"
- Nej, du har redan ätit 4 glassar idag, det räcker nu!
- Nehe, då går jag till mamma!
Mamma, kan jag få en glass till?
-Nej, du har redan ätit massor, det räcker nu!
- Men, jo, snälla!
- Nej, du får inte mer!
- Bhaaaaaa!!!!! Jag vill ha en glass till!! snyft!! snyft!!
- Ok då, du får en glass då!
- snyft snyft ...
Och sedan får han en glass, slutar gråta, springer och tittar på tv eller spelar dator och sedan har denna händelse aldrig ägit rum, i alla fall verkar det inte så...
Av detta så lär sig barnet bara att
"gråter jag eller skriker lite så får jag precis som jag vill" , vilket sen ofta resulterar i en enorm uthållighet i strider vilket ofta ger dåliga betyg, eftersom läxorna "är tråkiga" och så orkar föräldrarna inte strida med barnet tillräckligt för att det ska läsa läxan...
netaave
Ja och sen växer dom upp och blir som du!
Smekajsa
wolkenkrabber & alex ni är ju i stort sett barn själva ohmy.gif ohmy.gif
Magdis
Barn är det bästa som finns tycker jag. Ingenting går upp emot när min 3-åriga dotter kastar sig om halsen på mig och utbrister "Jag älskar dig mamma, du är snäll!"
Men det där kommer ni att fatta när ni får barn själva. Som Smekajsa skrev, ni är ju barn ni också.
wolkenkrabber
CITAT (Smekajsa @ 09-09-2004, 22:15)

ohmy.gif barn ohmy.gif ja e ju halv väg te graven, bara några jobbiga skoår kvar till pensionen, ajja några jobb år med, sad.gif
Dzad
Hehe. Underhållande med sådana åsikter åtminstone.
En sak som många föräldrar inte gör, men som jag tycker vore mer vist att göra, är att säga åt barnen varför det inte går. Istället för att säga att barnet inte får en fjärde glass kunde man förklara att han/hon inte får en glass till p.g.a. att det är dåligt för hälsan&tänderna, att man har en begränsad mängd pengar och att man inte kan spendera allt på glass eller vad än som är orsaken.
Visst, barnet kanske skriker ändå, men åtminstone har man gett honom en orsak till varför det inte går, och med tiden blir kanske sådana barn mer intelligenta och förstår att saker inte görs bara för att det är en norm.

Och kom ihåg. Bara för ett barn är "snällt och tyst" betyder det inte att barnet fått en bra uppfostran... Kan mycket väl också bero på att barnet skrämts till att uppföra sig som det gör. Och det är väl inte bra uppfostran?

Man kan ju på samma gång ta upp alla goda sidor barn i allmänhet har... Kreativitet, spontanitet och brist på respekt för normer som inte existerar av någon egentlig orsak kan t.ex. nämnas.
lisselbo
Tror att jag har lyckats rätt bra med mina barn, 12 och 16 nu.
Visst har det varit tjat ibland om godis, glass, leksaker t ex, men säger man nej från början och står fast vid det så funkar det faktiskt ganska bra.
Mina brukar till och med ringa mig på jobbet om dom är lediga och fråga om dom får ta glass, läsk eller godis om det finns hemma och säger jag nej så accepterar dom faktiskt det, dom vet att det är ingen idé att ta utan lov.
Har aldrig varit med om att dom har skrikigt och grinat till sig saker och godsaker, ett nej är ett nej.
~~Marie~~
amaira
Sen finns det också något som heter "temperament", alltså en naturlig fallenhet hos människor (redan som barn) att vara hetsiga eller lugna.

För att inte tala om alla barn med NPF där föräldrarna "per automatik" får stämpeln "dåliga föräldrar", och barnen "ouppfostrade".

Allt är inte alltid vad det ser ut att vara!

Och vad föräldrar säger till sina barn, och hur de hanterar t.ex. utbrotten vidare, syns inte alltid på den öppna platsen.

Det är inte särskilt kul att behöva "göra nåt" med ett antal människor omkring, där det är lätt att känna att "andra dömer".

Det är inte lätt att vara förälder och göra allt på bästa vis. det är nog till och med omöjligt, man kan bara göra så gott man kan - och barn behöver gå igenom sina olika utvecklingsstadier, för att bli en vuxen människa, som även den (vi) behöver fortsätta gå igenom våra olika mognadsfaser.

Kramisar från amaira-under-mognad tongue.gif
lisselbo
CITAT (wolkenkrabber @ 10-09-2004, 00:24)
CITAT (Smekajsa @ 09-09-2004, 22:15)
wolkenkrabber & alex ni är ju i stort sett barn själva  :o  :o

ohmy.gif barn ohmy.gif ja e ju halv väg te graven, bara några jobbiga skoår kvar till pensionen, ajja några jobb år med, sad.gif

??????????
tittar man på din profil så får man uppfattning om att du är född 1988
amaira
Wolkenkrabber! Jag har sett att du är född -88. Då är du sexton år. Att kalla en sextonåring för "barn" tycker jag är lite "taskigt".

Ungdom, på god väg att bli vuxen, ja även vuxen inom många områden, men kanske med många erfarenheter kvar att göra i livet, innan du går in i din pension tongue.gif . Det tar nog lite tid ska du se biggrin.gif

Jag tycker det är roligt med ungdomar på denna sajt!!! Gillar bredden i resonemangen!

kramisar igen, från amaira.
Fenja
Jag kunde inte ha uttryckt det bättre Lisselbo! Konsekvens... en ack så bortglömd, enkel och lättbegriplig modell både när det gäller barn, vuxna och djur.
Mvh
Fenja
lisselbo
Måste bara få berätta om en sak som en väninna till mig var med om.
Hon var och handlade med sina barn på ett varuhus då dom kommer till leksaksavdelningen där barnen får syn på något dom vill ha.
Hon säger nej vilket resulterar i att barnen slänger sig på golvet och börjar skrika och gråta.
Till barnens stora förskräckelse slänger sig även deras mamma på golvet och börjar skrika hon också, till saken hör att hon då var höggravid.
Det var garanterat sista gången hennes barn gjorde så.
~~Marie~~
alex
CITAT (netaave @ 09-09-2004, 22:04)
Ja och sen växer dom upp och blir som du!

Nej, min mamma har blivit annorlunda med åren, hon straffade en så fort man hade gjort något fel när jag var mindre, jag kunde läsa och skriva när jag var 4 och ett halft år, kunde även simma vid den tidpunkten. Min lillebror är 6år, kan inte simma och inte läsa och han är rädd för att prova på något nytt. Varför han inte kan simma eller läsa och skriva, kan förklaras med att min mamma studerar nu och därför inte har tid att lära honom det, men att hon studerar är ingen ursäkt för att han får som han vill genom oväsen, och vi andra får inte ta hand om hans uppfostran på något sätt för att hon "är ju mamma, och vet bäst" Jag har lagt ner ganska mycket tid på att övertyga henne om att det är fel sätt att uppfostra ett barn på, men hon håller naturligtvis inte med för att hon "är ju mamma och vet bäst".

CITAT

Ja, vi är rent juridiskt sett barn, men det betyder inte att vi är omogna(även om det inte var så du menade) eller ska behandlas som "barn". Jag tycker att det är irriterande då man möter en person som anser sig överlägsen, bara för att denna är äldre(de kanske uppträder så för att de tänker"jag vet ju hur jag var i den åldern..."). Jag tycker faktiskt också att jag inte alltför sällan möter vuxna som (tyvärr) är mindre mogna än jag.

Så mogenhet är absolut inte direkt kopplad till åldern, även om det ofta finns ett samband.
Ellebo
CITAT (wolkenkrabber @ 09-09-2004, 16:09)
En objektiv beskriving på ett barn:

En liten människa, som tycker om att föra oljud och skrika så högt det går över allt som är fel. Totalt oförmögen att föra en enkel logisk tanke, förstå konsikvenser eller fatta beslut som inte leder till katastrof. Enormt egoistiskt och bryr sig bara om sitt eget välbefinande.

Sammanfattning: En kostsam egoistisk, högljud jubelidiot i ett litet format.

Detta vill man fatta ett 20 år långt förhållande med?

Jag är en av dessa galningar som skaffat tre av dessa monster att föröka världen med. Och det är det bästa jag gjort, nu är dom vuxna ( 19,20,25). Visst är det som du säger- dom skriker och vill ha sin vilja igenom och detta testande av gränser håller på hela livet. Titta på demonstranter som skriker ut sin vrede- titta på (än värre) alla terrorister som istället för att skrika kastar bomber och dödar.
Vi måste istället fråga oss hur vi kan förhindra alla dessa våldsdåd som utförs av människor som en gång var små oskyldiga söta (ja det tycker jag) barn. Varför och vad är det som förändrar dom- jo det är ju vuxenvärlden- det är ju den som du står och skall gå in i- det är ju där all onska finns. Så fram för mer kärlek för våra medmänniskor stora som små. Ha en tevlig helg!! wub.gif (Tack för ordet)
adrian
Det finns ju barn som beter sig som fruktansvärda små monster och även de som är helt underbara.

Alla föräldrar borde kanske gå en kurs eller lära sig mer om psykologi.

Min bror är otroligt duktig på detta och har aldrig haft några problem med sina barn.

Han har tagit sig TID och verkligen talat igenom ALLT med sina barn och inte bara sagt
-:NEJ!

kan man få någon att FÖRSTÅ varför och inte bara säga NEJ till en önskan så känns det faktiskt mycket bättre för barnet...

Det går också att avleda uppmärksamheten från glassen, fast då måste man ju vara bra det... smile.gif

(att slänga sig på golvet ÄR ju ett bra sätt, barnen måste ha blivit rejält chockade... biggrin.gif )
Lady Hamilton
Hur man förbereder sig att bli förälder.

Till att börja med……

Gå till närmaste apotek, töm plånboken på disken och säg åt apotekaren att ta för sig. Gå där efter till snabbköpet. Ordna så att hela din lön betalas in direkt till ditt kundkort i butiken. Gå hem. På vägen kan du köpa en tidning för att läsa en sista gång.
Väl hemma klär du dig i morgonrock och fäster en stor säck med bönor framtill. Låt den hänga kvar där i 9 månader. Efter 9 månader kan du tömma ut tio procent av bönorna.

Att åka bil

Sälj bilen och köp en minibuss.
Köp en chokladglass och lägg den i handskfacket.
Låt den ligga kvar där.
Ta ett mynt och stoppa in i kassettbandspelaren. Ta sedan en storförpackning chokladkex och smula sönder dem i baksätet. Dra en kratta fram och tillbaks på båda sidor av fordonet.

Säg farväl till nattsömnen

Gå omkring i vardagsrummet från klockan fem på eftermiddagen till klockan tio och bär på en våt påse som väger mellan fyra o sex kilo. Klockan tio lägger du ifrån dig påsen, ställer väckaren på midnatt och somnar. Gå återigen en timme i vardagsrummet med den våta påsen. Ställ väckarklockan på tre. Eftersom du inte lyckas somna om kan du stiga upp klockan två och ta något att dricka. Gå och lägg dig kvart i tre. Gå upp igen klockan tre när väckarklockan ringer. Sitt i mörkret och sjung sånger till klockan fyra på morgonen. Ställ väckarklockan på fem. Gå upp. Laga frukost. Se glad ut.

Bordsskick

Gröp ur en melon och gör ett hål i dess ena sida. Häng upp melonen i ett snöre i taket och gunga den fram o tillbaka. Hämta en skål med blöta flingor och försök mata den gungande melonen med en sked samtidigt som du låter som ett flygplan. Håll på tills du blivit av med hälften. Häll ut resten i knäet, se till att det mesta hamnar på dina ben och på golvet.

Gå hemifrån i tid

Gör dig klar för att gå ut. Vänta en halvtimme utanför toaletten. Gå ut genom ytterdörren. Gå in igen. gå ut. Gå ner mot grinden. Gå tillbaka till huset. Gå tillbaka till grinden. Gå sedan mycket långsamt gatan fram i fem minuter. Stanna till för att noggrant granska varenda cigarettfimp, gammalt tuggummi, pappersbit och alla döda insekter du får syn på. Gå tillbaka samma väg. Skrik att nu står du inte ut längre och håll på tills grannarna kommer ut och stirrar på dig. Nu är du nästan mogen att ta ut ett litet barn på promenad.

Att ha lösningen på allt

Sök upp ett par som redan har barn och kritisera dem för deras uppfostringsmetoder, bristande tålamod, fruktansvärt låga toleranströskel och för att de låter sina barn härja vilt.
Föreslå olika sätt att förbättra barnens sömnvanor, potträning, bordsskick och uppförande i största allmänhet. Njut prdentligt………… det är sista gången du har lösningen på allt.

Shoppa för att det är skojigt och avkopplande

Gå till närmaste snabbköp. Tag med dig det du kan hitta som mest liknar ett dagisbarn………en fullvuxen get går alldeles utmärkt. Om du tänker skaffa mer en ett barn ska du ta med dig flera getter. Gör dina veckoinköp utan att släppa geten med blicken. Betala för allt som geten ätit upp eller förstört.

Hygien

Smeta ut jordnötssmör på soffan och marmelad på gardinerna. Göm en fiskpinne bakom stereon och låt den ligga kvar där hela sommaren. Stoppa ner fingrarna i rabatterna och drag dem sedan över de vita väggarna. Dölj fläckarna med hjälp av färgkritor.

Klä små barn

Börja med att köpa en nätkasse och en bläckfisk, försök stoppa ner bläckfisken i kassen så att ingen av armarna hänger utanför. Tid för detta; hela förmiddagen.

Klara du allt detta uta att tappa humöret? Då blir du nog en riktigt GOD o SNÄLL förälder!

Häsnigar Hammis biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif (Har redigerat så det blir mera lättförståelit, hoppas att ni förstår att detta är en "ploj" )
Hannele
rolleyes.gif wub.gif Och efter några år (?) har man ungdomar, som tar en
på teater, konserter, segling, träning, promenader, kaféer...!!
*Laika*
Ha, in your dream. Skulle inte tro att det är en procent av småttingarna som växer upp o blir såna, önsketänkande möjligtvis.
Mvh. Laika
*Felix matte*
CITAT (adrian @ 11-09-2004, 10:44)
Det finns ju barn som beter sig som fruktansvärda små monster och även de som är helt underbara.

Alla föräldrar borde kanske gå en kurs eller lära sig mer om psykologi.

Min bror är otroligt duktig på detta och har aldrig haft några problem med sina barn.

Han har tagit sig TID och verkligen talat igenom ALLT med sina barn och inte bara sagt
-:NEJ!

(att slänga sig på golvet ÄR ju ett bra sätt, barnen måste ha blivit rejält chockade... biggrin.gif )

Barn är inga Monster! mad.gif
Föräldrar behöver inte alls gå några kurser för att kunna ta hand om sina barn... iaf de flesta.. då menar jag dem som inte har svåra problem av något slag.
Det där om mamman som slängde sig på golvet.. det hörde jag när äldsta dottern var ca 3 år (året var 1977)
Att ta sig tid och ingående förklara allt unsure.gif .. Barn måste få vara barn och kan och bör inte ta till sig allt de vuxna vill förmedla.
Min åsikt är ... Man kan inte läsa sig till hur barn skall uppfostras.. det måste komma inifrån per automatik.
Om inte något är väldigt galet.. som jag tidigare sa.

¨
Hannele
CITAT (Laika @ 11-09-2004, 22:50)
Ha, in your dream. Skulle inte tro att det är en procent av småttingarna som växer upp o blir såna, önsketänkande möjligtvis.
Mvh.

Du är väl trevlig själv...? sleep.gif
wolkenkrabber
CITAT (Hamilton @ 11-09-2004, 22:28)
Hur man förbereder sig att bli förälder.

Till att börja med…… gå till närmaste apotek, töm plånboken på disken och säg åt apotekaren att ta för sig. Gå där efter till snabbköpet. Ordna så att hela din lön betalas in direkt till ditt kundkort i butiken. Gå hem. På vägen kan du köpa en tidning för att läsa en sista gång.
Väl hemma klär du dig i morgonrock och fäster en stor säck med bönor framtill. Låt den hänga kvar där i 9 månader. Efter 9 månader kan du tömma ut tio procent av bönorna.
Att åka bil
Sälj bilen och köp en minibuss.
Köp en chokladglass och lägg den i handskfacket.
Låt den ligga kvar där.
Ta ett mynt och stoppa in i kassettbandspelaren. Ta sedan en storförpackning chokladkex och smula sönder dem i baksätet. Dra en kratta fram och tillbaks på båda sidor av fordonet.
Säg farväl till nattsömnen
Gå omkring i vardagsrummet från klockan fem på eftermiddagen till klockan tio och bär på en våt påse som väger mellan fyra o sex kilo. Klockan tio lägger du ifrån dig påsen, ställer väckaren på midnatt och somnar. Gå återigen en timme i vardagsrummet med den våta påsen. Ställ väckarklockan på tre. Eftersom du inte lyckas somna om kan du stiga upp klockan två och ta något att dricka. Gå och lägg dig kvart i tre. Gå upp igen klockan tre när väckarklockan ringer. Sitt i mörkret och sjung sånger till klockan fyra på morgonen. Ställ väckarklockan på fem. Gå upp. Laga frukost. Se glad ut.
Bordsskick
Gröp ur en melon och gör ett hål i dess ena sida. Häng upp melonen i ett snöre i taket och gunga den fram o tillbaka. Hämta en skål med blöta flingor och försök mata den gungande melonen med en sked samtidigt som du låter som ett flygplan. Håll på tills du blivit av med hälften. Häll ut resten i knäet, se till att det mesta hamnar på dina ben och på golvet.
Gå hemifrån i tid
Gör dig klar för att gå ut. Vänta en halvtimme utanför toaletten. Gå ut genom ytterdörren. Gå in igen. gå ut. Gå ner mot grinden. Gå tillbaka till huset. Gå tillbaka till grinden. Gå sedan mycket långsamt gatan fram i fem minuter. Stanna till för att noggrant granska varenda cigarettfimp, gammalt tuggummi, pappersbit och alla döda insekter du får syn på. Gå tillbaka samma väg. Skrik att nu står du inte ut längre och håll på tills grannarna kommer ut och stirrar på dig. Nu är du nästan mogen att ta ut ett litet barn på promenad.
Att ha lösningen på allt
Sök upp ett par som redan har barn och kritisera dem för deras uppfostringsmetoder, bristande tålamod, fruktansvärt låga toleranströskel och för att de låter sina barn härja vilt.
Föreslå olika sätt att förbättra barnens sömnvanor, potträning, bordsskick och uppförande i största allmänhet. Njut prdentligt………… det är sista gången du har lösningen på allt.
Shoppa för att det är skojigt och avkopplande
Gå till närmaste snabbköp. Tag med dig det du kan hitta som mest liknar ett dagisbarn………en fullvuxen get går alldeles utmärkt. Om du tänker skaffa mer en ett barn ska du ta med dig flera getter. Gör dina veckoinköp utan att släppa geten med blicken. Betala för allt som geten ätit upp eller förstört.
Hygien
Smeta ut jordnötssmör på soffan och marmelad på gardinerna. Göm en fiskpinne bakom stereon och låt den ligga kvar där hela sommaren. Stoppa ner fingrarna i rabatterna och drag dem sedan över de vita väggarna. Dölj fläckarna med hjälp av färgkritor.
Klä små barnBörja med att köpa en nätkasse och en bläckfisk, försök stoppa ner bläckfisken i kassen så att ingen av armarna hänger utanför. Tid för detta; hela förmiddagen.

Klara du allt detta uta att tappa humöret? Då blir du nog en riktigt GOD o SNÄLL förälder!

Häsnigar Hammis biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

huh.gif låter som ett bättre staff än svenska fängelsen wink.gif blink.gif
Lady Hamilton
Får ursäkta att du missuppfattade de jag skrev unsure.gif Det var menat som en kul grej, har redigerat nu sad.gif
wolkenkrabber
CITAT (Hamilton @ 12-09-2004, 09:17)
Får ursäkta att du missuppfattade de jag skrev unsure.gif Det var menat som en kul grej, har redigerat nu sad.gif

hhe näe ta re lignt var inte menat att lagga på rej tongue.gif
pejori

tyckte att den var skitkul!!!! biggrin.gif biggrin.gif laugh.gif laugh.gif
och ganska träffande åsså biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
krickolina
Får ursäkta att du missuppfattade de jag skrev unsure.gif  Det var menat som en kul grej, har redigerat nu sad.gif

Tack för den "analysen" Hamilton, jag har ALDRIG tidigare skrattat så gott åt något jag läst på nätet.
Jag tyckte att det bitvis (för att inte säga från början till slut) var väldigt träffande faktiskt biggrin.gif biggrin.gif

//Tvillingmamman, som älskar sina barn över allt annat wub.gif men som trots det, i sina dagliga "strävanden" tycker sig skymta en hel del omisskänneliga likheter med "Hamiltons" beskrivning rolleyes.gif rolleyes.gif
Sulawesii
Bra skrivet, amaira! Det är så lätt att döma. Tyvärr. Har antagligen själv både dömt och blivit dömd.
Lena N
Det var menat som en kul grej, har redigerat nu sad.gif

Jag fick pausa flera gånger under läsningen för att jag tappade andan av skratt. laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Har nu sänt texten till en arbetskamrat som väntar (adoptiv)barn. Inga problem, hon kommer inte att backa ur på grund av beskrivningen av föräldraskapet. tongue.gif
Lady Hamilton
wub.gif Tack alla ni; wolkenkrabber, pejori, krickolina o Lena N för eran uppmuntran!
Jag var helt säker på att jag gjort bort mig totalt
Hälsningar Hammis rolleyes.gif tongue.gif
CarinaA
Jag var tvungen dela med mig av din träffande beskrivning av barn till mina vänner. Jisses, det blev några goda skratt! laugh.gif Toppen!!

Mvh C biggrin.gif
Fenja
Inte då Hamilton! Inte Wolkenkrabber heller! De är ganska underhållande de där kåserierna. Att författarna bara kan komma på allt...
Mvh
Fenja
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon