Full version: Finns det
vickeva
Jag skulle behöva någon som kom och röjde i trädgården... jag har ju en trädgård på 1300 kvm där jag har stugan och så har jag 700 kvm i "stan". När vi kom hem efter hela sommaren i stugan ser trädgården ut som "Kom och hjälp". och det känns inte ett dugg kul att börja röja, dessutom jobbar vi båda heltid och åker till stugan varje helg. Vi skulle behöva någon som kommer en halv dag eller nåt och röjer...
Någon som kan rekommendera någon firma eller enskild i Lund-Malmötrakten?
Jejja
Kan du inte sätta ut en annons i tidningen och fråga om det finns någon arbetslös som vill komma och röja? Eller någon bekants tonåringar eller nåt?
Lena N
Att släppa in en arbetslös eller tonåring helt utan trädgårdskunskaper att röja i trädgården låter äventyrligt. huh.gif

Om jag skulle leja hjälp i trädgården skulle jag nog kräva att personen har kunskap nog att veta vad som ska bort och vad som ska vara kvar. tongue.gif
MrNorth
Jo trädgårdshjälp finns nog, frågan är vilket pris du är redo att betala? S.k. "hantverkare" brukar hugga till rejält när de ska ta betalt.. jag fick exempelvis betala 30000 för ca 80 m2 stenläggning runt mitt hus... och dessa var de billigaste. Dessutom fick jag mäta upp allting själv och designa stenläggningen. Hade jag anlitat en "riktig" stenläggare som har egna idéer hade han kostat 800kr/m2...
kristerh
CITAT (Lena N @ 09-09-2004, 21:40)
Att släppa in en arbetslös eller tonåring helt utan trädgårdskunskaper att röja i trädgården låter äventyrligt. huh.gif

Om jag skulle leja hjälp i trädgården skulle jag nog kräva att personen har kunskap nog att veta vad som ska bort och vad som ska vara kvar. tongue.gif

Lättare saker som att klippa gräs, vattna o dyl kan nog de flesta klara av wink.gif
man får väl instruera om vad som skall göras. är det någon gröngöling som inte kan något om trädgård får man börja med de lättaste arbetena och se vad de klarar av för att sedan öka arb mängden allt eftersom.
sleep.gif
krister
vickeva
Jag skulle nog vilja ha någon seriös, behöver inte tvunget vara proffessionell, men gärna någon som kan en del. Jag har ingen aning om vad det kan kosta (inte kan det kosta 800 kr/kvm att röja i alla fall... huh.gif )
Nutten
Hmm, jag kanske skulle kunna tänka mig att hjälpa till och röja, beror lite på...Hur mycket är det som ska göras? Var har du stugan och vilken stad är stan? Själv är jag Arlövsbo, men utan tillgång till bil.

Själv är jag utbildad och arbetar inom trädgård om du undrar...är du nyfiken på hur det brukar se ut där jag har varit framme, är det bara att gå in på mitt fotoalbum och spana in balkongbilder och stallrabattbilder.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon