|
Maudan och jag har haft lite privat korrespondens fram och tillbaka. I hennes "avsignatur" ser jag nämligen: Mvh Maudan zon 3 Därefter en svart ruta med röd text där det står på tyska: "Knyckt från" (Geklaut von) nur-gifs.de Maudan säger att det är en blomma, men jag ser bara rutan med den skojiga texten. Håller jag på och blir galen??  Behöver jag månne semester???
Jag ser också bara stor svart ruta med signaturen, inte någon bild, så vi håller nog båda på att bli galna
*Felix matte*
10-09-2004, 06:39
Hej Ewa och Zanna! Nej ingen av er är galen Jag ser rosorna och knoppen som slår ut....testar att sätta in en annan ros från samma adress. Syns denna?
Fialotta
10-09-2004, 06:49
Ha, ha, ha...detta är kul
ja...jag ser blomman Agneta
Ewa...mysteriet måste lösas...undrar om Ingemar vet vad det beror på
Nej Agneta, Du står också som tjuv, dvs "knyckt från...". Tack och lov för att Zanna är med mig i galenskapen. Hoppas vi får fler reaktioner, sedan får Ingemar svara annars kommer jag att grubbla ihjäl mig.
nix... inte jag heller ser nån blomma... någon datorkunnig får gärna berätta för mig vad jag har för fel inställningar (OCH NU PRATAR VI DATORER..... INTE LIVET  ) fjodor
*Felix matte*
10-09-2004, 07:00
adress till bilden http://www.nur-gifs.de/images/gif/rosen/4.gifadress till en annan bild http://www.angelgirl.burken.nu/Animerade%2...lder/em_anm.gifKan det ha något med bildadressen att göra eftersom Maudans bild inte går att ta till album, men det gör däremot den andra.  Nu har jag sett att inte heller den andra bilden gick att ta till album.
Fialotta
10-09-2004, 07:04
Ska jag ta bort den ...tycker ni????
Måste iväg o jobba nu...men PM:a mig ifall ni vill det, jag vill inte att ni ska bli galna för en blommas skull
Har ni bägge två lagt en bild var från denna sight till ert eget album? Eller bara länkat direkt dit?
I så fall hittat nog bara de datorer som varit där.
*Felix matte*
10-09-2004, 07:06
CITAT (Ewa L @ 10-09-2004, 08:04) Har ni bägge två lagt en bild var från denna sight till ert eget album? Eller bara länkat direkt dit?
I så fall hittat nog bara de datorer som varit där. Jag hade fel.... bilden gick inte att ta till album. Kan du se bilderna om du klickar på mina länkar?
Jag ser båda rosbilderna!  Men tidigare har jag bara sett Maudans svarta låda.  Förstår inte alltid allting....
Gossen Ruda
10-09-2004, 07:15
Förmodligen är det något i inställningarna, antingen på odlas forum eller på ros-bildens server som gör att den inte visas. Vill ni ha visad högerklickar ni på fyrkanten och sen väljer egenskaper. Klistra in adressen i adressfältet på Outlook eller vad ni nu kör med och titta på bilden. Sen dyker den upp rätt i inläggen eftersom er dator hämtar den direkt från sitt minne.
Jag ser inte heller Maudans blomma, inte heller bilder från Agnetas länkar.
Pia
Och jag ser inte en enda blomma, inte på något vis.
/amaira
*Felix matte*
10-09-2004, 07:23
Jag kan
Pia
Fialotta
10-09-2004, 07:29
Jag kan...det va en härlig sol...den ska komma hit i dag har jag hört
Det är inte så då att ni har hämtat bilder där fast det inte är gratis då? man kan lägga in "skydd" på sina bilder numera om man inte vill att andra ska använda dem. Det kan vara ett sådant "skydd" som gör att vi/en del endast ser en svart låda.
CITAT (mekare @ 10-09-2004, 08:30) Det är inte så då att ni har hämtat bilder där fast det inte är gratis då? man kan lägga in "skydd" på sina bilder numera om man inte vill att andra ska använda dem. Det kan vara ett sådant "skydd" som gör att vi/en del endast ser en svart låda. Men tycker ändå inte att en del skulle se den. Tror snarare att det är så att om man varit inne på den "Maudans sida", ex.vis som Agneta varit, så finns länken kvar i din egen dator, dvs den hittar tillbaka. Vi andra som inte varit där... Eller??
Kul! Jag har faktiskt undrat över Maudans "svarta låda" Tror också på mekares teori, det verkar ligga en redirect på bilden om man hämtar den via en länk till http://www.nur-gifs.de/images/geklaut.jpgOm man däremot klistrar in adressen i browsern hittar den rätt. hmmm... konstigt. Huruvida man ser den eller inte skulle ju kunna bero på vilken browser och inställningar man har. Gunilla
*Felix matte*
10-09-2004, 07:40
CITAT (mekare @ 10-09-2004, 08:30) Det är inte så då att ni har hämtat bilder där fast det inte är gratis då? man kan lägga in "skydd" på sina bilder numera om man inte vill att andra ska använda dem. Det kan vara ett sådant "skydd" som gör att vi/en del endast ser en svart låda. Kanske har du rätt i att det inte är gratis. Här kommer adressen till sidan så kan ni testa. http://www.nur-gifs.de
Ja nu ser jag också Agneta!
*Felix matte*
10-09-2004, 07:50
CITAT (amaira @ 10-09-2004, 08:42) Ja nu ser jag också Agneta!
Fialotta
10-09-2004, 08:58
Himla söt korre
CITAT Det är inte så då att ni har hämtat bilder där fast det inte är gratis då? man kan lägga in "skydd" på sina bilder numera om man inte vill att andra ska använda dem. Det kan vara ett sådant "skydd" som gör att vi/en del endast ser en svart låda. När era datorer läser in Odla.nu-forumen, så hämtar de bilden från den tyska webbplatsen. Normalt är era datorer inställda på att tala om för den tyska platsen vilken sida som bilden ni hämtar är inlagd på. Så i det här fallet får den tyska platsen ett meddelande från er dator: Jag vill hämta en bild hos er, och visa den på sidan www.odla.nu/forums/index.php?z=... Den tyska platsen kan då välja att skicka en annan bild istället för den som ni har efterfrågat. Det är ibland en ren nödvändighet eftersom de inte vill betala för bandbredden när folk länkar in deras bilder direkt från deras webbplats på sina sidor. Så de försöker avskräcka folk från att belasta dem. Det är alltid snällare av användaren att ladda ner bilden och lägga den någon annanstans innan man använder den på andra platser.
Här finns gratisblommor som man FÅR ta!! Mvh Fenja
Nuuu kan jag sova lugnt.
Fialotta
10-09-2004, 17:44
CITAT (Fenja @ 10-09-2004, 11:24) Här finns gratisblommor som man FÅR ta!! Mvh Fenja Den där sidan hade jag bara rutor med kryss i.........
*Felix matte*
10-09-2004, 19:01
CITAT (maudan @ 10-09-2004, 18:44) Den där sidan hade jag bara rutor med kryss i......... Lika här, bara en massa röda kryss istf bilder.
...medan jag så mängder av blommor!
 Jag var inne där och hämtade detta. Agnetas sol fick jag fram,men inte Maudans blomma.Det är gratis. Det var konstig,när jag klicka på ändra ser jag katten,men när jag skicka så kommer den svarta rutan 'geklaut osv.' Nu är katten borta när jag klicka på ändra med.
Fialotta
10-09-2004, 21:01
*Felix matte*
10-09-2004, 21:04
Det här blir ju bara mer o mer mysko Renate... jag ser din katt  ... Kan du se min ... som jag knyckte från dig
CITAT (Gossen Ruda @ 10-09-2004, 08:15) Förmodligen är det något i inställningarna, antingen på odlas forum eller på ros-bildens server som gör att den inte visas. Vill ni ha visad högerklickar ni på fyrkanten och sen väljer egenskaper. Klistra in adressen i adressfältet på Outlook eller vad ni nu kör med och titta på bilden. Sen dyker den upp rätt i inläggen eftersom er dator hämtar den direkt från sitt minne. Jag följde Åkes anvisning, så nu kan jag se blombilderna utan problem...
Konstigt, adressen jag försökte länka till är: www.uselessgraphics.com Mvh Fenja
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|