Full version: Svamp...
Viveka
Hur har ni det med svamp runtom i landet?

Här i Alingsåstrakten har det varit gott om sommarkantarell ända sen midsommar. men sista veckan har det fullkomligt exploderat. Massor med Karl-Johan, smörsopp, kantarell och taggsvamp, så mycket att det nästan blir för tungt att släpa hem.

Åtminstone någonting som frodas detta usla odlingsår...
Sylvia
ohmy.gif ohmy.gif Jag vill också haaaaaa.....
Har inte sett kantareller annat än i butiken, så någonstans måste dom ju finnas, men inte hos mig... För torrt och salthaltigt här på vår ö, kanske?
Fenja
Ett riktigt kanonsvampår!! Gula kantareller, röd trumpetsvamp, taggisar, karljohan, citrongul slemskivling och trattisarna som börjar titta upp. wub.gif
Mvh
Fenja
Anki på Öland
Snyft, har som Sylvia bara sett dom godingarna i affären!
Anki
fruberglund
Vet inte, är inte så intresserad av att plocka svamp, har inte "svampögon" som mamma smile.gif

Finns dock gott om dem i gräsmattan det här året smile.gif
netaave
I hela Uppland finns gott om all sorts svamp, den finns överallt i år, även där man aldrig ser annars.
Min dotter kom hem med en hel liter kantareller plockade i ett motionsspår på gympatimmen.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon