|
Full version: Härlig dag!
Vad ska ni hitta på en sådan här härlig dag?
Plocka svamp? Göra en utflykt? Rensa ogräs?
Hoppas att dagen blir bra!
MVH/Elin
Stanna inomhus, det regnar... jättehärligt Mvh Fenja
Jag måste vara inne, för jag har så ont i luftvägarna.
Håller på att renovera tvättstugan. Blir förhoppningsvis klara idag (har grejat hela veckan med golvläggare som aldrig blir klar..) Sen är det det roliga kvar, köpa hyllor och annat små mysigt och sätta upp. Här är det väldigt molnigt, blir nog regn här med snart...
// Norpan
 Det var inte många som var glada! Ni som har regn får hitta på nått roligt inomhus istället! Ta fram något roligt spel eller baka en god kaka, så kommer ni nog på bättre humör! Här på öland har förmiddagen varit kanonfin, men nu mulnar det på lite. Ikväll ska jag träffa en kompis som flyttat till skåne, hon är hemma över helgen! Ska bli jättekul! Ha en fortsatt trevlig dag!
andreas i uppsala
11-09-2004, 12:20
Jag har varit på rosendal och köpt en lotus till dammen. Jag fick den för 35 kronor istället för 298  Strålande sol och just nu något över 20 grader  igår hade vi 22.2 och sol, ganska hyfsat för 11 september
Gräva ner lökar och ta upp potatis, rödbetor, plocka störbönor och sedan ska jag bara sitta i solen, lite mör i kroppen efter att ha grävt ur komposten igår.
TeliaNet
11-09-2004, 13:11
ska på kräftskiva eller titta på TV i kväll. håller på att göra marmelad, citrus-marmelad i mängder.
netaave
11-09-2004, 14:03
Här är kanonväder så det blir trädgården för hela slanten. Förutom nån stund vid datorn då och då, man måste ju kyla av sig.
Imorgon ska jag till Funbo plantskola på Trädgårdens dag, där är "växtdoktorn" Maj-Lis Pettersson mellan 10 - 14, då kan man ta med sånt man vill ha identifierat, angripna saker m.m.
Trädgårdskurs med Olle G Olsson är det 12 - 13 och 14 - 15.
Samme man har svamputställning med artbestämning 10 - 12 och 15 - 16, han får arbeta hårt i morgon.
Pelargonsällskapet är där 11 - 15, byter och säljer ovanliga sorter.
Sen är det även tippsrunda, höstmarknad, hantverk m.m. där och i godtemplargården i närheten.
www.funboplantskola.se
Hannele
11-09-2004, 14:17
Spinning, inomhus!
Smekajsa
11-09-2004, 14:39
Hurtigt Hannele........
Zamba och jag tog vår vanliga dagliga skogsrunda på 4,5 km
vansinnigt vackert väder vågar vi vidhålla
plockat en del i trädgården och VATTNAT !!!!!
det är väldigt torrt på vissa ställen
har försökt att tämja vinrankorna i växthuset
det är snart lika mycket utanför som inuti
"pratat" med min vita rabatt, den mår under omständigheterna bra
ska försöka peta ner mina "vita lökar" i veckan som kommer
saknar fortfarande några sorter som jag ska ut och jaga i morgon
Det är svamputställning på agendan, både idag och imorgon. Massor med fina svampar! Närmare 150 arter idag! Det är Mälaröarnas Naturskyddsförening som hålller i den, med Bosse Nylen som svampkunnig. Det är oerhört roligt och lärorikt!!!
Nu ska jag lägga mig och drömma om svamp...
/amaira
Caprice
11-09-2004, 18:58
Jag murar glasblock i yttervägg, från golv till tak, 50cm brett...! Blir himla fint...! Caprice
*Felix matte*
11-09-2004, 19:16
Strålande sol hela dan. Gjort inget... förutom tvättat krukor... och så cyklat förståss. 
gammelnalle
11-09-2004, 20:33
CITAT (Felix matte @ 11-09-2004, 20:16) Strålande sol hela dan. Gjort inget... förutom tvättat krukor... och så cyklat förståss.   sicken kruka!!! (fegis på svenska!!) här nere i södern har hösten visat sig från sin allra BÄSTA sida.. Strålande (Tjenobyl.. släng dig i väggen) sol.. (fast jag sov till kl 1200 pga nattarbete) Åkte in till stada... vidare till en kompis där jag blev bjuden på mat. MEN man fick INTE TACKA för maten... det var en förolämpning.. (de kommer från f.d. Jougoslavien) "SJÄLVKLART skall DU ha mat.... " Hjälpte en av döttrarna med FYSIK-skrivning i OPTIK . Kul när man kan hjälpa någon med att fatta en TRÅKIG fysikbok. Hem och skördade några tomater och klippte gräs. Tätade det sista (?) i växthuset. Kissade hunden  som jag passar över helgen... Cyklat har jag däremot inte gjort..... fast många anser nog att jag som vanligt är ute och cyklar...
*Felix matte*
11-09-2004, 20:44
CITAT (gammelnalle @ 11-09-2004, 21:33) Cyklat har jag däremot inte gjort..... fast många anser nog att jag som vanligt är ute och cyklar... Va???? Cyklar du inte???? Det gör väl alla nuförtiden. Inte UTE och cyklar... men väl inne
Inte inne ännu!! här skiner solen...
Har fått gjort massor på vårt projekt att renovera lägenheten, det är mycket som ska göras och just nu håller vi på med golven, samtidigt som vi rensat ut gamalt skräp.
Ciczi
gammelnalle
11-09-2004, 21:31
CITAT (fjodor @ 11-09-2004, 21:48) Inte inne ännu!! här skiner solen... Håller med föregående talare!!! Här skenade solen och katterna och hunden är kissade... men någon cyklare haver jag inte sett till..
Eva i Skåne
12-09-2004, 08:26
Det blir en härlig söndag också. Sol och 16 grader redan. Lite lugnare än igår har jag tänkt att min söndag ska bli. Igår firade vi yngste sonens 15-årsdag. Några släktingar på besök i stugan och vi kunde vara ute hela dagen. Lite stressigt med förberedelserna, men sen blev det riktigt trivsamt. Idag ska jag ägna mig åt att lata mig  . Och vattna lite, gräva ner lökar och lite allmänt småpyssel ute. Sånt man gör medan man vilar sig Näst yngste sonen, 16 år, ska idag få övningsköra för första gången. Dock inte med mig, nej tack  . Jag väntar tills han klarat av de första motorstoppen.  Men än så länge sover familjen och jag njuter av tystnaden en stund till.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|