Caprice
Vi håller på att sätta på ny fasad på huset, och när jag sår på ställningen hittar jag en jätteäcklig spindel alldeles under taket... wacko.gif

Bakkroppen var alldeles rund, spindeln var gråbrun, och desstom hade den ett vitt kors på bakkroppen....

Vad var det för något...? Tarantella...? Svarta Änkan...? ohmy.gif

Caprice
amaira
Vitt kors på bakänden, det låter som en korsspindel, en vacker "liten" raring smile.gif

om du törs titta, så har jag en bild på en korsspindel, näst längst ner på första sidan i denna spindellänk. OBS VARNING för spindelbilder i hela tråden!!!

spindeltråd

Kramisar från amaira.
PS Du behöver inte vara rädd för korsspindlar, deär varken tarantellor eller svarta änkor.
Caprice
Japp Amaira,
korsspindel var det..... Observera VAR... biggrin.gif

Caprice
zaaritha
Man behöver inte döda spindlar!!!!
De gör inget ont!
*Felix matte*
Spindlar ohmy.gif Jag har tidigare inte ens klarat av att vidröra spindelbild i tidning... Nu... Tack vare alla duktiga fotografer här på Odla så kan jag utan minsta tvekan sitta och studera bilderna och jag letar ofta på nätet efter diverse "småkryp"... börjar gilla dem mer o mer. biggrin.gif
Men... fortfarande tycker jag att de gör sig bäst "på skärmen" tongue.gif laugh.gif
Caprice
Nej, jag vet.... men det var en reflex, den började gå mot mej, jag stod uppe på en byggnadsställning.... Och jag tycker spindlar är otroligt äckliga...!
Å andra sidan vet jag de är nyttodjur de med... Har såklart inte ihjäl spindlar om jag ser de ute i naturen, men om jag hittar en inne el likn så kan det hända...

Caprice
zaaritha
Spindlar äter upp en hel del s k "ohyra". Och de är väldigt bra på att ta flugor,t ex.
amaira
CITAT
Japp Amaira,
korsspindel var det..... Observera VAR...

Nä, menar du! huh.gif kors i taket! laugh.gif laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon