Har försökt söka på hur man ska beskära Plommonträd, men jag blir inte så mycket klokare av det. Har konstaterat att man inte behöver beskära speciellt mycket, men att trädet behöver ha en luftig krona. Något mer man behöver tänka på?
Hur luftig ska den vara?
Det här är vårt plommonträd, har ni några tips? Hur gör ni? Frukten kommer ganska långt ner på kronan så det är inga probelm. Är kronan för hög ändå?
Tack på förhand.
Fenja
12-09-2004, 22:40
Prova att ställa frågan i avdelningen för träd och buskar så dyker säkert Cilla upp och hjälper dig! Mvh Fenja
gammelnalle
12-09-2004, 23:40
CITAT (Fenja @ 12-09-2004, 23:40)
Prova att ställa frågan i avdelningen för träd och buskar så dyker säkert Cilla upp och hjälper dig! Mvh Fenja
Ja!! HON är Bra!!! (En person som kan få att t.o.m. jag, tittar på träden för att se hur man skall beskära dem, måste vara BRA!!!)
MRLINDELL
13-09-2004, 03:48
Stammen är lite låg på trädet. Man kan alltid klippa alla förgreningar som pekar inåt och man kan alltid ansa trädet genom att klippa vattenskott.
Hannele
13-09-2004, 08:14
CITAT (Annika Ljunggren @ 12-09-2004, 20:26)
Frukten kommer ganska långt ner på kronan så det är inga probelm. Är kronan för hög ändå?
Det är väl perfekt för oss kortvuxna! Själv behåller jag den formen med flit på mitt plommonträd. Jag sågade av hela kronan...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.