Ingrid på Västkusten
Hej hopp,

Liten undran vad Ni tyckte om årets påskogödslar - själv har jag haft en invasion av en ny sorts tistel med gula blommor och utan taggar och så tomatfrön....:-) samt målla!
Men de övriga växterna har vuxit bra de med ;-)
kerstin z5-6
Haha PÅSK O Gödsel ohmy.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Himmel vad man läser toligt ibland -trodde ni hade nån ny gödning där nere
Välkommen tillbaka -Nu får du bevaka din spalt smile.gif Du har varit eftersökt smile.gifsmile.gif
Hälsar K
LindaA
HAHAHAHA laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Jag läste som Kerstin, tänkte det här måste jag läsa, det såg intressant ut...hihi

Jag kommer inte ihåg namnet (Hasselfors kanske?) och har tyckte den varit jättebra, har inte haft några ogräs alls vad jag märkt...
...jo ogräs, men inte i de krukor jag har haft kogödseln i alla fall! biggrin.gif
-asno-
Så lätt att det blir fel . Min kompis som jobbar på mack fick en gång frågan om de hade julcider - trodde hon - och svarade snällt att det fanns inte, men påskmust hade de. Kunden ville köpa hjulsidor ...

Men samma koskit som ingrid har jag nog haft, minns inte vilket märke, men massor av konstigheter i rabatten som fick rejält med bajs i våras. Mest målla, men en massa annat också som jag inte vet vad det är.

/Åsa
Betty
Har använt mest Änglamarks kogödsel i år - massor av ogräs i rabatterna, mycket målla...
kryddan
Nä inga ogräs men däremot stank gödseln kalleaber wacko.gif - så den gick inte att använda i krukor som stod för nära huset...
Betty
Låter som om den inte hade brunnit färdigt. Färdigbrunnen gödsel luktar inte illa.
kryddan
Jag tror nog den var färdigbrunnen men däremot hade den nog legat lite länge i solen i affären - de första påsarna jag köpte var helt ok, stinkbomberna köpte jag lite senare på säsongen.
Unn
Har också haft tistelliknande gula blommor iår, liksom tomat, men värsta nykomlingen är en potatisblomliknande vit halvmeterhög en. Hela nya roslandet tvärinvaderat sad.gif Om det kom från påsgödseln (änglamarks) eller om den fanns där och bara väcktes till liv i nygrävningarna kan man förstås inte veta.
Ingrid på Västkusten
Jag ahd enån stinkbomb jag med - men det är inte 'jag är inte färdigbrunnen lukt' utan mera instängd surnad skulle jag vilja påstå - det försvann i alle fall rättså fort.
Ingo
Hasselfors kodynga hällde jag på i våras, har inte märkt av några större invasioner.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon