|
Full version: Fick en chock
netaave
14-09-2004, 12:57
Jag har varit väldigt rund, för att inte säga fet! Opererade mig 2000 men blev inte hjälpt. Har kämpat med simning och mat utan vetemjöl och socker sen nyår. Jag har gått ner, det vet jag ju, men har bara mätt mig inte vägt. Idag satt jag på mig kjol, men det blåste så mycket så jag böt om till ett par jeans jag inte haft på ett tag. Drog upp dom, knäppte, släppte och [B]tappade dom[B] Var ju då bara tvungen att väga mig, och upptäckte att jag för första gången på 18 år är tvåsiffrig! Sen januari har jag gått ner 37,7 kg. Jag är alldeles darrig! Ska nog öppna en flaska vin i kväll!
Copycat
14-09-2004, 13:00
Grattis, starkt gjort. Vinet är du välförtjänt av.
Helen i Piteå Zon 5
14-09-2004, 13:02
Grattis! Vad roligt! Klart man ska fira då man är glad över något, och du har ju varit superduktig. / Helen
Grattis! Cyberkram.
TeliaNet
14-09-2004, 13:05
måste säga grattis.
själv har jag tappat ca 20kg på 1/2-1 år. fr 96 till 75,9.
ett tips: använd inte hårda fetter och välj minilätta på brödet. och cykla 7km varje dag som jag så försvinner du snart.
sköt om dig!
Ett jättestort grattis till dig.
Pia
Jätte STORT grattis, verkligen roligt att höra!! *Glad för din skull*
Mvh,
Orchid
STORT GRATTIS:-) njut av vinet ikväll
drick dit vin med andakt och med glädje. det förkänar du verkligen
Hannele
14-09-2004, 13:37
Grattis! Och kämpa på att behålla din nya vikt. Den är bra för din hälsa.
hälsar en som i år gått ner från BMI 31 till BMI 25
Sulawesii
14-09-2004, 13:38
Bra gjort! Att gå ner 37,7 kg är inte småpotatis det inte!
GRATTIS ! Svårt att hålla sig i skinnet och klara det.
Mariann
14-09-2004, 13:57
Ett jätte stort grattis! Jag vet hur det känns. Jag har sedan i mars i år gått ner 20 kg. Känns jätte bra! Nu är det bara 5 kg kvar så är jag nöjd. Jag har tänkt på vad jag äter, men ändå inte bantat, utan promenerat varje dag 1 timma före frukost. Sedam kommer det svåra, att hålla den!
Grattis!!! Vilken härlig känsla det måste vara....(lite avundsjuk...mutter,mutter....men absolut INTE missunnsam  )
andersen
14-09-2004, 14:03
Jag säjer åxå grattis, vet själv hur svårt det är att gå ner i vikt.
kantarell
14-09-2004, 14:16
Stort Grattis även från mig! Vill också passa på att önska dig lycka till med allt du tar dig an fortsättningsvis. Med den beslutsamheten och disciplinen måste du kunna klara av det mesta... bara du verklign vill Bra jobbat även ni andra som nått hälsosammare siffror! Det brukar vara riktigt nyttigt även för självförtroendet att bevisa för sig själv att man klarar något man satt upp som mål/bestämt sig för.
bra jobbat och grattis! du är ett gott exempel på att envishet lönar sig i längden, det känns bra att veta.
Wow! VAd duktig du har varit!!! *imponerad* GRATTIS!!!!! från amaira också.
och från mej såklart jag kämpar hela tiden med att inte gå upp för det gör jag om jag släpper greppet lite lite bara så det gäller att lära sej va som går an o va som inte går an o så unna sej ibland det måste man så drick ditt vin o NJUUUUT
vickeva
14-09-2004, 15:52
Verkligen duktigt, *impad* och utan att märka det... hur farao går manner i vikt utan att märka det varenda sekund??
Jättegrattis, jag är djupt imponerad! Uff, jag måste göra något åt mig själv snart...
*Felix matte*
14-09-2004, 17:55
Jättestort grattis! Fantastiskt att klara så många kilon. jag är så lyckligt lottad att jag kan äta precis ALLT utan att öka ett hekto.
Grattis - och bra jobbat! ... själv har jag gått upp 8kg sen januari. Men det beror nog mest på att jag slutat röka. Nåt måste man väl få stoppa i munnen Gunilla
CITAT (nilla @ 14-09-2004, 18:55) Grattis - och bra jobbat! ... själv har jag gått upp 8kg sen januari. Men det beror nog mest på att jag slutat röka. Nåt måste man väl få stoppa i munnen Gunilla grattis till dej med nilla det är inte så lätt att sluta röka heller. jag misslyckas varje dag
netaave
14-09-2004, 18:45
CITAT (vickeva @ 14-09-2004, 16:52) Verkligen duktigt, *impad* och utan att märka det... hur farao går manner i vikt utan att märka det varenda sekund?? Visst har jag märkt det! Men som jag skrev så har jag inte vägt mig. Jag har heller inte bantat, utan bara bytt ut vitt ris, pasta och mjöl mot fullkornsvarianter. Socker mot fruktos. Har jag blivit sugen på ex. rostbröd eller baugetter har jag bakat det själv med dinkelmjöl. Det är ett mjöl med lägre GI, men jag har inte medvetet räknat ut GI i allt jag ätit. Sen har jag naturligtvis skippat godis, fikabröd och glass, iaf före sommaren Ätit mycket grönt och frukt. Kort sagt bara tänkt mig för lite extra. Men inte druckit lightprodukter, utan vatten och mineralvatten, däremot haft Lätta på mackan. Har också hela tiden unnat mig något gott glas vin till maten på helgerna. Sen har det naturligtvis underlättat att jag har årskort på badet, subvensionerat av kommunen som är min arbetsgivare. Jag har fortfarande inte hämtat mig från chocken.
Kanonbra gjort! Jag skulle inte må illa av att tappa några kilon heller.... Vad duktig du har varit!! Mvh Fenja
Bettson
14-09-2004, 19:44
JÄTTEGRATTIS Du inspirerar
CarinaA
14-09-2004, 20:53
Imponerande!! Jag vet också hur kämpigt det kan vara med vikten, så ett jätteGRATTIS från mig - det här är du väl värd!
Kram! C.
*Laika*
14-09-2004, 21:50
Grattis o hoppas att det funkar lika bra i fortsättningen. Jag håller tummarna för dig i fortsättningen också. Mvh. Laika
Grattis från mej med!! Lyfter ett låtsasglas och skålar med dej...
37 kilo det låter otroligt mycket!! GRATTIS det kan inte varit lätt
fruberglund
14-09-2004, 23:42
Härligt! Bra jobbat! Jag har gått ner 20 kg själv men har ungefär lika mycket kvar, visst känns det skönt att kunna köpa kläder i normala storlekar och känna sig fin
Jättegrattis från mig med. Vilken skön känsla det måste vara. Tänk att så små förändringar kan ge så stort resultat. Toppen!
zaaritha
15-09-2004, 21:59
Jättegrattis!!!!!!!!!!!
Ojojojoj!  Fantastiskt! Jag blir så impad - och är samtidigt lite mallig över mina egna bortappade kilon. nio kilo senaste halvåret
Annelie
16-09-2004, 07:54
CITAT (netaave @ 14-09-2004, 19:45) Jag har fortfarande inte hämtat mig från chocken. Lägg sedan upp motsvarande antal kilo bestående av smörpaket på köksbordet, så får du ännu en chock när du inser hur mycket du egentligen har gått ner! Grattis till en bättre hälsa!
netaave
16-09-2004, 23:06
Fick en present av alla kompisar idag, på tisdag ska vi på kryssning och dansa hela natten, och äta smörgåsbord och sjöfrukost. Yeepee!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|