Full version: Frost inatt!
Helen i Piteå Zon 5
Första frostnatten, -1gr. nu på morgonen, träd och perenner är stela av köld, men solen är på väg att värma upp, usch! det känns trist. / Helen
*Felix matte*
Första morgonen med frost på marken -4,2 inatt.
Nu sol och +3.6
kristerh
Usch stackars er unsure.gif hoppas att vi i södra sverige slipper frosten ett bra tag till. Fast på sätt och vis kan det vara lite skönt med vinter
wink.gif man slipper att vattna o klippa gräs odyl och kan ägna sig åt att planera nästa säsong.
krister
wolkenkrabber
här va re regn när man vakande, regnat hela dan regnar nu med, så ingsn stor forstrisk skulle ja tro
Fenja
Vad tråkigt, hoppas att ni inte hade en massa växter ute som blev förstörda. Här har regnet vräkt ner hela dagen, det kryper nedåt en 8-10 grader på natten.
Mvh
Fenja
Mikaela
Här har vi 26 grader!! biggrin.gif
pejori
CITAT (Mikaela @ 15-09-2004, 16:03)

biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif laugh.gif laugh.gif
det är FUSK...... räknas inte!! biggrin.gif biggrin.gif laugh.gif laugh.gif
(avundsjukt) laugh.gif biggrin.gif
Betty
CITAT (pejori @ 15-09-2004, 18:04)
CITAT (Mikaela @ 15-09-2004, 16:03)

biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif laugh.gif laugh.gif
det är FUSK...... räknas inte!! biggrin.gif biggrin.gif laugh.gif laugh.gif
(avundsjukt) laugh.gif biggrin.gif

tongue.gif Håller med dig pejori - det är absolut fusk!!! Mikaelas 26 plusgrader räknas inte!:D
Det var -0,4 hos mig i morse, alldeles vitt av frost i gräset. sad.gif
Flera av mina pellisar har knoppar, min vita fyllda änglatrumpet kommer inte att hinna blomma. Flera liljor blommar ännu, min Erodium manescavi har äntligen fått knoppar men den kommer inte att hinna blomma, jag som hade sett fram emot det så mycket... sad.gif Och det är ju många blommor som fortfarande blommar ju - frosten kommer alldeles för tidigt! sad.gif
Fenja
Betty!
Jag tog in min stora ängel som var full i knopp och ställde på golvet framför ett fönster, den blommar för full nu!!!
Mvh
Fenja
wolkenkrabber
ida togjag in typ 5 liter plommon för att itne riseraatt frost tar den regnat helaa dan ida bara +3 grader nu fast de e så muulet så de kanske håller sig stabilt
Betty
CITAT (Fenja @ 15-09-2004, 22:48)
Betty!
Jag tog in min stora ängel som var full i knopp och ställde på golvet framför ett fönster, den blommar för full nu!!!
Mvh
Fenja

OK, ska ta in min med då, men måste först bespruta den för en del av bladen har hål som om någon larv varit framme - fast jag har inte lyckats se någon... Tack för tipset! smile.gif
wolkenkrabber
Yee ha ingen frost inatt, men igår natt plockade ja in alla plommonen i 4gradig kyla och gren för att itne riskera frost
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon