Full version: Glanskörsbär
Exotic
HEJ,

Läste om ett litet träd Glanskörsbär (Prunus serrula) någon som har erfarenhet av det eller kunskap.
Tyckte att det värkar kul och det passar 1 liten trädgård. rolleyes.gif
Någon kanske har bilder .....

Tack & hej så länge Exotic ,,^..^,,
Lotta i Gbg
Väldigt vacker litet träd. Det får fort sin karakteristiska glansiga stam. Blommar mycket sparsamt, men det är inte därför man har trädet Mitt har jag haft i 4 år på bilden:
abborrmaster
såna vill ja ha? var köpa? Jag vill dra upp från frö/kärna helst ;D

/Simon
Exotic
CITAT (LottaG @ 17-02-2003, 22:37)
Väldigt vacker litet träd. Det får fort sin karakteristiska glansiga stam. Blommar mycket sparsamt, men det är inte därför man har trädet Mitt har jag haft i 4 år på bilden:

Men Lotta vad kan man säga mera.....................
Wowowowowowowooooooowwwwwwwww
Men så läckert ,ett sådant får det bli biggrin.gif ohmy.gif smile.gif biggrin.gif
Var bor du i landet ? var det mycket litet träd när du köpte det ?? Och den blommar oxå ..vad för färg ? fast det var looken på stamen jag föll för när jag så en bild .

1000 Tack Lotta

Exotic
Lotta i Gbg
Det var kanske 1-1.30 m när jag köpte det. Min trädgård ligger inne i Bohuslän. Jag tycker att det vuxit fort, är nu 3-4 meter högt. Blommorna är mycket oansenliga, vita. Det var en slump att jag märkte att trädet blommade i våras.
Simon, jag vet inte var man kan få tag på fröer men kolla de stora fröfirmorna. Tack för dina förtjusta tillrop:-)
Exotic
CITAT (LottaG @ 17-02-2003, 22:51)
Det var kanske 1-1.30 m när jag köpte det. Min trädgård ligger inne i Bohuslän. Jag tycker att det vuxit fort, är nu 3-4 meter högt. Blommorna är mycket oansenliga, vita. Det var en slump att jag märkte att trädet blommade i våras.
Simon, jag vet inte var man kan få tag på fröer men kolla de stora fröfirmorna. Tack för dina förtjusta tillrop:-)

Hej Igen ,
Nu har jag ringt runt ,och nu värkar det som jag fått napp tongue.gif Så till April har man ett Jipppiiiiijjjejjjj ;o)

Säger det igen Lotta mega läckert träd/foto
smile.gif smile.gif smile.gif
MVH Exotic
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon