lillalupin
Jag fick en planta löjtnantshjärta i våras som jag - glömde bort! ohmy.gif sad.gif Den fick stå i sin plantskolekruka ett tag och blev lite blek och ranglig men överlevde. I ren panik slängde jag sedan ner den i en stor utekruka, för trädgården är inte färdigplanerad än och jag vet inte var hjärtat kommer kunna stå framöver (tanken är ju att den ska ner i jorden någonstans i trädgården nästa år). Men hur gör jag med lilla hjärtat i vinter? Kan den stå kvar utomhus i sin kruka, eller ska jag isolera krukan, eller ska jag ställa in den i antingen garaget - 10 plusgrader och mörkt - eller farstun - 10 plusgrader och ljust?

Jag skäms för min "misshandel" och vill förstås göra vad jag kan för att försöka ställa allt tillrätta för mitt stackars löjtnantshjärta igen!...
Fenja
Jordslå (gräv ner den) någonstans ute och placera den där du vill ha den i vår. Du behöver inte ta bort krukan.
Mvh
Fenja
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon