fruberglund
Trallalalllala, i helgen ska jag plantera alla mina lökar som kom från Odla idag.

Vad roligt det ska bli och speciellt roligt och spännande till våren smile.gif

Var ett par sorter jag glömt att jag skickat efter och de blev en glad överraskning för de ser jättefina ut på bilden.

Ska sätta dem i en tillfällig rabatt sålänge för att sedan flytta dem när jag sett vilken höjd de blir och hur det ser ut.

Såååååååååååååå spännnande!!!
lotta_
Jag ska köpa lökar på en handelsträdgård nu till helgen, det svåra är bara att kunna begränsa sig så att det inte blir så dyrt. Det är ju så härligt när de första blommorna på våren kommer. smile.gif
CarinaA
Fick också mina lökar nu. De kom i tisdags, och jag ska plantera nu till helgen. Kul! Så ser man fram mot våren sen... Otåligt!

Jättebra att lökarna kom direkt hem i brevlådan! Trodde jag skulle få hämta ut dem på posten. Väldigt smidigt!

Ha en go eftermiddag! C. wub.gif
*22many*
Har också fått lökar och måste nu bestämma mig för om det blir lökplantering m m eller svampskogen (som enligt envisa rykten är full av kantareller och karl johan biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif ). Idag är en strålande vacker höstdag smile.gif , men det finns något som heter gå till jobbet sad.gif . Inför helgen har man inte lovat riktigt lika vackert, åtminstone inte både lördag och söndag, men de kan ju ha fel sleep.gif likaväl nu som det varit fel så många gånger sommaren som gick.
Mikaela
Det kommer nog att dröja innan jag får mina, när kan man sätta dom som senast? Går det att sätta dom tidigt i vår kanske? unsure.gif

Mikaela
kerstin z5-6
Det går inte bra att sätta dem i vår .. men du kan gräva ner lökar, så längde det inte är tjäle laugh.gif
Fru berglund -vad har du köpt -vi kanske kan bidra med höjder så du kan direktplacera dem .. lökdetektor brukar annars behövas ..
fruberglund
Kerstin

Jag har köpt lökkorgar som jag ska sätta dem i så länge. Lätt att ta upp och flytta när det blir dags för flytt smile.gif

Tack ändå smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon