I instruktionerna till min dammpump står det att man ska förvara den frostfritt - i vatten. Tänkte ha min pump i en hink med vatten, men ruttnar inte vattnet så småningom? Måste man passa och byta vatten i hinken flera gånger under vintern, hur gör ni?
kristerh
16-09-2004, 11:01
jag har aldrig haft min i vatten på vintern fungerar bra ändå, brukar rengöra den ordentligt när jag tar in den. krister
Ann-Christine
16-09-2004, 11:12
Jag brukar inte heller ha min i vatten, det går bra ändå
Babs
16-09-2004, 16:20
Hej
Vi brukar ha våran pump kvar i vattnet för den bottenfryser ju inte och det har fungerat bra
Babs
Zon 2
uno
17-09-2004, 09:14
Första året tog jag upp pumpen. Det funkade ganska bra. Pumpen gick inte igång. Detta fixades lätt genom att snurra några varv på själva pumpen. Nu mer låter jag den pumpen vara kvar i dammen. Men är det pumpen eller är det filterbehållaren som skall vattenförvaras?
Betty
17-09-2004, 10:34
CITAT (uno @ 17-09-2004, 10:14)
Men är det pumpen eller är det filterbehållaren som skall vattenförvaras?
Pump och filter sitter ihop allt-i-ett, det är en liten anordning för en stenfontän. Det jag funderade över var mest om man måste hålla på och byta vatten i hinken ofta under förvaringstiden.
uno
17-09-2004, 14:43
Gör rent filtret. Kör pumpen några minuter i rent vatten. Slå in pumpen i en plastpåse och förslut så att det blir lufttätt. Detta tror jag skall fungera.
Sollan
17-09-2004, 17:53
Vi tar upp, rengör noga och sätter lite fett på o-ringarna. Sedan upp med den på en hylla... /sollan
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.