Skogstorpskan
Ta en rejäl näve med hushållspapper. Fukta. Doppa därefter i askan som ligger i kaminen. Gnugga glaset, och sotet försvinner i ett nafs.

Billigt, enkelt och miljövänligt!

(hoppas nu ingen kommit med detta tidigare så jag får bannor för att jag inte läst igenom hela forumet unsure.gif)

ohmy.gif Äsch det här skulle ju legat bland kärringråden SORRY! sad.gif
Norrland
Hejsan!

Vilket otroligt miljövänligt tips! biggrin.gif

Det har jag faktiskt aldrig hört talas om, men det måste jag prova när det snart börjar eldas i vår kamin.

Detta eviga gissel med dessa ständigt igensotade glasrutor på kaminluckan! Man vill ju gärna se den där mysiga brasan!

/Norrland rolleyes.gif
Caprice
Hejsan Skogstorpskan,
har prövar det, men tycker inte det funkar...

Använder "spisrent" som funkar kanon, men det är dyrt..! 100:- för en halvlitersflaska.. Medel för att rengöra keramikhällen funkar oxå, men typ lika dyrt..

Caprice
*Felix matte*
Så har sonen gjort i flera år, men de använder fuktat tidningspapper
istf hush.papper... blir skinande blankt och rent biggrin.gif
Anita S
Vim funkar också.
Sommartorparn
CITAT (Caprice @ 17-09-2004, 13:06)
Hejsan Skogstorpskan, har prövar det, men tycker inte det funkar...

på vad sätt inte?

Är det mycket sotigt kan man behöva byta papperstuss ett par gånger. Till slut eftertorkning med rent torrt papper. Kan inte föreställa mig på vad sätt det inte skulle fungera........ Så här har man väl alltid gjort så länge det har funnits kaminer med fönster. unsure.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon