Ciczi
Hej!

Köpte mig härrom dagen lite mer lökar och fröer. Ska prova att så frön på hösten. Idag har jag planterat dem. Med ogräsrensning, grävning, plantering och sådd höll jag på i fem timmar. Kom sedan på mig själv att ha glömt att äta lunch mitt på dagen. När man har roligt så går tiden fort... och då gör inte ens magen sig påmind. laugh.gif
Jag har haft en alldeles underbar höstdag i solen. Det har nästan slutat blåsa och temeperaturen orkade upp i 16,5 grader i skuggan. Perfekt väder för plantering tycker jag! wub.gif

Ciczi
kristerh
Ja det är lätt att glömma tiden när man jobbar i trädgården wink.gif
passa på att njuta av vädret snart är hösten här unsure.gif unsure.gif
här i stockholm är det just nu mulet o blåser som vanligt...
krister
Tesa
Det är väl det som kallas "flow"....och är det som gör det så väldigt nyttigt med trädgårdsarbete......fullständig avkoppling från allt annat wub.gif wub.gif
Annki
Mer än en gång har jag fastnat i kolonilotten tills månen gått upp! I maj, ljusa kvällar... Man bara fortsätter och fortsätter. Visst är det härligt? Vad sådde du? Acklejor, rosenvial, vintersallat m m ska jag så nu innan det blir för kallt.
netaave
Vilka fröer KAN man så nu??
renate
Det där med att glömmer äter lunch händer mig rätt ofta när jag är i trädgården.I dag blev det ingen kvällsmat,åt lunch 15:30efter svamppromenaden med hunden,sedan ut i trädgården.Perfekt planteringsväder.
Ciczi
Annki! Jag sådde ringblommor, förgätmigej och prästkragar. Eller rättare sagt jag hjälpte mina utblommade ringblommor att fröså sig... Jo det är härligt att bara vara i trädgården. Inte ens orgräsresningen var tråkig... laugh.gif

Netaave! Man kan bland annat så det jag sådde och även blåklint. Läs på fröpåsarnas baksidor.

Trädgården är min egen meditationsplats med fågelsång och bladprassel. Igår låg jag på alla fyra och petade ner snödroppar i jorden. wub.gif Då kom en liten orädd talgoxe fram och kollade vad jag gjorde. Retade mig att jag inte hade kameran i närheten. Den lilla talgoxen kvittrade och verkade nästan fråga om jag skulle vintermata dem i år också... Klart jag ska! wub.gif wub.gif

Ciczi
*22many*
I Degerfors har det fina höstvädret tagit slut sad.gif . Regnet bara öser ner, dag efter dag. Vi har fått ca 80 mm på en vecka mad.gif och allt trädgårdsarbete ligger nere. Men en sväng till skogen hann vi igår mellan dropparna. Det blev en sorglig historia sad.gif sad.gif . Hela vår fina svampskog var nertagen, sönderkörd, totalförstörd ... Och för pyttelite virke, som körts fram till vägen - max 30 kubik mad.gif mad.gif . Som väl var hittade vi ett tiotal liter kantareller i vår reservskog en bit bortåt vägen rolleyes.gif . Och trattkantarellerna är på god väg smile.gif
fiffigafrun
Det har faktiskt hänt att jag både glömt frukost OCH lunch när jag bara skulle gå ut och gräva ner några lökar. Och kommer in 5 timmar senare o är döhungrig. Tiden går fort när man har roligt heter det ju!
Eva i Skåne
CITAT (fiffigafrun @ 20-09-2004, 12:37)
Det har faktiskt hänt att jag både glömt frukost OCH lunch när jag bara skulle gå ut och gräva ner några lökar. Och kommer in 5 timmar senare o är döhungrig. Tiden går fort när man har roligt heter det ju!

Får jag komma med ett gott råd?

Ät ALLTID frukost innan du går ut och påtar i trädgården laugh.gif wub.gif
lotta_
Det bästa jag vet är att tidigt en morgon sätta på mig mina älskade gummistövlar, ett par gamla jeans, en stor tröja och trädgårdshandskar. Jobba i trädgården, prata med grannar, gå runt och titta i rabatterna. Hips vips så är jag jättehungrig (även om jag ätit frukost). Då är det gott med en macka och riktigt kokt kaffe som jag brukar inta på friggebodabro. Sent på eftermiddagen är jag alldeles trött och slut, en härlig dusch och en god middag blir pricken över i:t. Sådana dagar är det bästa som finns och det är precis detta jag längtar till under vintern.
lolo
Lotta, jag kunde inte ha utryckt mig bättre! laugh.gif tongue.gif rolleyes.gif Perfekt beskrivning av en lyckad dag...!/Ann-Louise
*Felix matte*
Faktiskt så kan man också fastna i de "virtuella" trädgårdarna wub.gif
och missa både frukost och lunch biggrin.gif sad.gif
Så har jag gjort många gånger laugh.gif Mina vandringar i era album kan ta alltifrån 1 timma till fem-sex.. då jag glömmer både tid och rum och bara njuter av allt det vackra ni bjuder. wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon