Full version: Hoya fungii
norpydorp
Hej!

Hjälp mig med min fungii!
Skulle byta spalje på min stora fina hoya så gick såklart en del rankor av..snyft.....
Hur räddar jag rankorna på bästa sätt??
måste jag klippa allt i småbitar??
Jord eller vatten?? Hjälp!!
Fenja
Hej och välkommen hit! Jag brukar rota hoya direkt i jord, gjorde det tidigare i år med just fungii och det fungerade bra. Jag hade sticklingar som var en 10-15 cm långa.
Mvh
Fenja
norpydorp
Tackar!!

Jag måste alltså kapa...ska aldrig byta spalje mer, trodde jag gjorde en god gärning!
tack för snabbt svar!

Kram Norpydorp
renate
CITAT (Fenja @ 18-09-2004, 17:08)
Hej och välkommen hit! Jag brukar rota hoya direkt i jord, gjorde det tidigare i år med just fungii och det fungerade bra. Jag hade sticklingar som var en 10-15 cm långa.
Mvh
Fenja

Vad brukar du använder för jord när du plantera dina Hoyasticklingar? fick en stickling i söndags.
Fenja
Renate! Jag är den oortodoxa typen som använder billigast möjliga jord (5 säckar för 80-100 kr) till ALLT, så även till hoyorna.
Mvh
Fenja
renate
CITAT (Fenja @ 23-09-2004, 00:22)
Renate! Jag är den oortodoxa typen som använder billigast möjliga jord (5 säckar för 80-100 kr) till ALLT, så även till hoyorna.
Mvh
Fenja

Vad bra,en sådan har jag liggande.Tack för hjälpen,Såvidd jag vet vill Hoyorna inte har mycket gödsel och inte för blött då blommar de inte.Mina har blommat hela sommaren utan gödsel,inte ens ny jord har de fått.
norpydorp
Hur blir det med blommningen nu rå när jag har kapat o kapat?
Det finns många blomhängen (kan man säga så) men tar det längre tid för omblommning?

mvh norpydorp
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon