Ingrid på Västkusten
Hej hopp,

Skickade eftr frön till denna ifrån frankrike och OJ detta uschla squashår satte en planta tre fina guldgula lite avlånga furkter som det skall bli spännande å smaka på biggrin.gif
Snabbast och bäst i år har Gold Nugget, Melonette de Jaspe vendee, Gleisdorfer Ölkurbis ( den man odlar för fröna enbart) varit.......har fått frukt på lakota med....och en mkt trevlig uppstickare också fast TYVÄRR en F1 det är Crown Prince. En Australiensare har också varit otroligt produktiv ( måste kolla namnet på den bara föll mig ur huvet).
Åsa, mälardalen zon 2
För mig har Lakota fungerat mindre bra jag planterade 3 plantor men jag har bara hittat 1 frukt som ser ut som Lakota i virrvarret av rankor, hos mig har spagettipumpan fungerat bäst.

Gleisdorfer gillar jag men jag hade inte plats för den iår + mina frön var nog för gamla ändå, jag har märkt att grobarheten på fröna inte bibehålls lika bra som hos sorter som har skal runt fröna.
Ingrid på Västkusten
Gleisdorfer satte squash otroligt fort och behövde mindre än en kvadratmeter - OK jag snor ihop rankorna men ändå....första gången för mig.
Lakota har satt EN på en megaranka...satte en del småämnen till men det orkade den inte med.
Nä men det är kul å prova nytt jag önskar jag ahde MERA plats för squash och Allium....och lite emra av allt annat också ;-)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon