sommarbruden
Vi ska gifta oss den 5 Juli och jag funderar på vad det finns för blommor som blommar då och som vi skulle kunna ha som bordsdekoration. Kanske kan jag så någonting redan i vår som kan skördas lagom till bröllopet. Jag kan också tänka mig vackra krukväxter. Brudbuketten kommer att gå i rödorange och grönt och jag kommer att bära myrtenkrona. Det vackraste är nog om dekorationerna passar ihop med dessa. Jag vore mycket tacksam om någon vill tipsa mig.
Fialotta
Slingrande murgröna och vita prästkragar...
vad sägs om det?
Arrangerade ett bröllop en gång och det blev kanonfint!
Murgrönan fick slingra sig mitt på bordet och sedan stack vi in stora vita prästkragar...du kan ha rosor om du vill...blir oxå snyggt!

Mitt bidrag rolleyes.gif
Jennyn
På vårt bröllop hade min svägerska fixat dekorationerna. På borden stod massor rosa minirosor i små krukor, insvepta i matchande ljusrosa crepe-papper. Det blev väldigt fint mot vita linnedukar, murgrönsrankor och övrig bordsdekoration i form av guldband och confetti-guldhjärtan. Riktigt festlig försommarstämning i slutet av juni.

I juli finns det ju annars vilda sommarblommor. Både prästkragar, blåklockor, rödklöver och blåklint håller sig fina länge.

Luktärtor är ju ljuvliga och kan nog fås att blomma i början av juli om du förkultiverar, men de är tyvärr inte så hållbara.

Jag gillar paradisbuskens överdåd av blommor (ljusrosa med lite orange teckning). Paradisbusken brukar blomma i början av juli här i zon 2.

Vilka blommor tycker du och din blivande man bäst om? Det är ju ert bröllop!

Hälsar Jennyn
Sylvia
Murgrönan som slingrar sig på bordet är ingen dum idé! Sedan kan man arrangera små orange rosor, ringblommor etc. passande blommor tätt-tätt i små oasishjärtan (finns att köpa färdiga med ett likaså hjärtformat plastfat under) och placera dessa bland murgrönans slingor. Håller länge!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon