lillamy
19-09-2004, 15:32
Hej ! Någon som har beskrivning på hur man själv bygger ett trädgårdsförråd/bod ?
På bokrean i våras köpte jag en bok om trädgårdsbyggen där det bl.a. finns en sån beskrivning. Både ritning till ett litet förråd, som man kan följa om man tycker att just den modellen passar en, och allmänna principer så att man kan rita sitt eget förråd om man hellre vill det. Tyvärr är det ju copyright-skyddat material, så jag kan inte kopiera och lägga ut det på nätet men jag kan kolla vad boken heter om du är intresserad av att försöka få tag på den.
lillamy
21-09-2004, 10:22
Hej !
Ja, jag är mycket intresserad av den boken.
Byggahus har ett forum just för förråd och andra mindre byggnader. Försök att anpassa det både till form och färg/material till huset.
fruberglund
22-09-2004, 20:00
I senaste Gör så här-tidningen är det en beskrivning med på ett trädgårds-skjul för trädgårdsredskap. Det är dock inte så stort så man kanske inte kan klassa det som förråd.
Gulligt och praktiskt är det i alla fall så nästa år blir det nog att bygga ett sånt för min del:)
lillamy
28-09-2004, 13:29
Jag har det senaste numret, oktobermen det finns inget skjul där.
Vilket nummer var det i ?
Kan du scanna ?
med vänlig hälsning fröken Engvall
CITAT (lillamy @ 28-09-2004, 14:29)
Jag har det senaste numret, oktobermen det finns inget skjul där.
Vilket nummer var det i ?
Kan du scanna ?
med vänlig hälsning fröken Engvall
Tidningen "Gör Så Här" har en hemsida:
http://www.gorsahar.com/På biblioteket bör du kunna läsa artiklarna i fulltext om biblioteket har prenumeration (man behöver skriva in prenumerations numret).
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.