Boxer
I våras när jag besökte en handelsträdgård blev jag dödligt förälskad i Geum
`flames of passion´
wub.gif

Jag "fick med mig" några fröer som nu har resulterat i 5 pyttesmå plantor som jag är jätte rädd om.
Nu till den vanligaste frågan från mitt håll......Kan jag ha dom inne i fönstret i vinter eller måste jag låta de små raringarna frysa ute.
kerstin z5-6
Varför inte sätta ut tre och spara två inne då ?
men det är de tre ute som har störst överlevnadschans smile.gif laugh.gif
Du bör ju sätta dem skyddat förstås -där de inte drunknar eller bränns av vårsol för mycket ....
Ti bee
Ut med dem! smile.gif Jag försökte övervintra en del perenner inomhus i vintras, bl a geum, men plantorna drabbades av någon slags mögelsvamp eller något och i princip allihop dog. En ynka geum återstod, den blommade i år. Däremot de perenner som fick övervintra i kallväxthuset klarade sig, trots sen utställning, dålig vattning och kallknäppar.
Jag har en del plantor kvar inne fortfarande (har varit höggravid och nyförlöst bl a) som jag ska sätta ut. Tänker inte övervintra inne fler gånger, i alla fall inte perenner/bienner.
smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon