Full version: Hmm
Ti bee
Hej på er, frömänniskor!
Har fått en liten son, Tim (Timotheus), så det var ett tag sedan jag var här på fröforumet. smile.gif

Har en fråga kring Jelittos katalog, som jag gluttar i så fort jag får en chans:
De säger att de säljer frön till perenner och bara perenner?
Men ändå så står t ex Rudbeckia Prairie Sun och andra växter som normalt säljs som ettåriga med i katalogen. Blir lite humhum.... huh.gif
Har sett ganska många sådana exempel i katalogen....
....humhum....
Är det växter som i sin natur är perenner men som inte orkar med kylan hos oss? I så fall kanske jag tar och roar mig med rotuppgrävning på dessa (de dylika jag har själv) och vinterförvarar, likt jätteverbenan och dahliorna.
Är sommarphlox alltså egentligen en perenn?
Humhum... rolleyes.gif
eller överdriver Jelitto sin perennfröförsäljning? Kan man lita på att det ÄR perenner de säljer s a s??

Hummelihumhum smile.gif
kerstin z5-6
De du nämner kan vara perenner eller självså sig så att de upplevs som perenner i varmare takter än våra
lejongap är ju lite perenn smile.gif LOL i södra sverige
Men det huvudsakliga utbudet hos jelitto är perenner
Det enda som inte stämmer med den katalogen är zonerna -även om man omvandlar dem -till svenska är de ofta fel -
För låga ibland o för höga andra ggr
*Felix matte*
CITAT (Ti bee @ 20-09-2004, 00:45)
Hej på er, frömänniskor!
Har fått en liten son, Tim (Timotheus), så det var ett tag sedan jag var här på fröforumet. smile.gif

Grattis till lillklimpen! wub.gif
lotta_
Hjärtligt grattis till sonen. Härligt att bli förälder!
kerstin z5-6
Grattis !!!borde väl jag ha sagt med -till det bästa fröet av alla sorter biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Fenja
Grattis, vad roligt!! Allt gick bra, hoppas jag? Njut allt vad du kan nu, tiden går så himla fort.
Mvh
Fenja
Ti bee
Tack för gratulationerna!

Jodå, allt gick jättebra! Det är verkligen häftigt att föda barn! Vilken resa!!
Och en underbar liten parvel fick vi, fullständigt ljuvlig! Så nu har vi 2 dylika. smile.gif

Det var spännande att Jelitto faktiskt säljer mest perennafröer, för det kanske innebär att det finns en del, för mig, okända perenner därute i trädgården. Ska se om jag hinner gräva upp några nu i oktober mellan blöjbytena och amningspassen.

Ha en fin höstdag! smile.gif

(hittade förresten en frörea i Lund och är nu ägare till 50++ blink.gif olika sorters fröer, mest perenner. Vilka fynd jag gjorde!! biggrin.gif )
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon