Full version: Hundväder
renate
Här är riktigt höstväder,det regnar och blåser.Tar en paus från trädgårdsarbete i dag.Var nyligen ute med Olivia. När det är regnväder så regnar det extra mycket när jag ska ut.Tog hunden och ett stort paraply,så det räckte lite till hunden med.Men Olivia var inte alls intresserat av en promenad,hon gick cirka 50meter gjorde sitt och vände hemåt,det hjälpte inte att dra lite i kopplet,hon ville hem till soffan. ohmy.gif laugh.gif rolleyes.gif
pejori
låter som en mycket förståndig hund laugh.gif laugh.gif
tänk om mina hundar kunde resonera så också. men inte då. dom ska ut i alla väder, och valpen älskar att hoppa i vatten och lerpölar ohmy.gif ohmy.gif
Gossen Ruda
Större delen av dagen har det fallit vågrätt regn i Göteborg. Fy 17. Eller som dom säger på engelska: Raining Cats and Dogs. Tack, det räcker med katter häromkring. biggrin.gif

Kommer ihåg ett valhänt försök av Svenska Mad att översätta detta. I originalteckningen hade man åskådliggjort detta genom att rita hundar och katter i regnet, bl.a. snobben. Sånt fattar engelsmän men det är värre för oss. Så man lät en av personerna säga: "Hör hur vinden ylar". Svåröversatt.
Ciczi
CITAT (pejori @ 20-09-2004, 18:40)
valpen älskar att hoppa i vatten och lerpölar ohmy.gif  :o

Mina föräldrars valp Edison älskar också att hoppa i vattenpölarna.
Häromdagen var han så full med gyttja att det inte gick att se att han var gul. Men kul hade han. wub.gif

Ciczi
*Felix matte*
Så förståndig hon är Olivia wub.gif
Vem vill väl frivilligt vara ute i regn och rusk ... Brrr!

Vi har haft strålande sol idag = Felix slapp overallen laugh.gif wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon