infe
Min gräsmatta är snart ingen gräsmatta längre utan där är bara mossa.
Vad göra?????????????

Måste jag gräva om allt eller finns det någon som har ett bra förslag.

Tacksam för alla idéer.

inger
annaridell
Gräs behöver lite gödning. Mossa trivs på näringsfattig mark. Är det mossmatta och du vill ha gräs istället. Hörde ett tips om att ställa klipparen på lägsta nivå. Strö ut jord, gödsla, så.

Är det vattensjukt, skuggigt? Mossa trivs ju i skugga o fuktigt.
gammelnalle
Välkommen hit Inger

har inget att tillägga till annas svar , mer än att mossa är skönt att gå barfota i....

se det positiva!!!
mulle
Kampen mot mossa är ett Sisyfosarbete!
Jag håller med Gammelnalle - se det positiva. Det är inte bara de bara fötterna som njuter, det gör också ögonen då allt annat utom mossan är brunt!
Fenja
Inget fel på mossa heller!! Min "gräsmatta" består av just det, maskrosor, groblad, rölleka, revande smörblommor (?) och ett och annat grässtrå. Fördelen med mossa är att den alltid är grön och inte växer särskilt fort. Räcker att klippa var tredje vecka. Jag ser den ytan som vegeterande i avvaktan på att jag hittar något roligare att gräva ner!
Annars funkar Algomin gräsmattegödsel rätt bra, men var beredd på att klippa OFTA om du använder det.
Mvh
Fenja
Pilken
Jomen jag skulle varmt rekommendera stroller kombi. Det är hyfsat dyrt men bra. Tänk bara på att strö ut det på våren då detta måste ha en viss minimitemp för att fungera. wink.gif
gammelnalle
Välkommen Pilken!!
såg vad du jobbade med.... DET skall vi dra nytta av!!! biggrin.gif laugh.gif tongue.gif
AndreasBK
Kan det inte vara idé att lufta gräsmattan?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon