Full version: Böcker
Elfgirl
Är det någon som nånsin sett en bok här i Sverige om Citrusträd och odling av dem osv.? Jag har letat i alla bokaffärer som finns men hittar inget ngnstans. Har dock hittat många bra böcker på amazon.com men det vore ju lättare att köpa i en bokaffär. Någon som har sett? =)
Ingrid på Västkusten
www.adlibris.se
Köp Lance walheims bok om citrus - den är BRA! På engelska men den är en utmärkt bok som även ger en hel del värdefulla tips om odling av citrus i kruka som ju är det vi gör.

Hälsar Ingrid
Elfgirl
hehe, rätt komiskt att du tipsade om just den boken, den har jag precis köpt från amazon.com, kom förra veckan ;)
det stod rätt mycket i den, men hade vart kul om det stod mer om odling i kruka, även om det står lite =)
The Biology of Citrus - by P. Spiegel-Roy(Author), E. E. Goldschmidt(Author) har jag också beställt, den är iofs rätt dyr, men den verkade väldigt bra. Men det står inte direkt något om odling i den (vad jag kommer ihåg iaf), utan mer hur de fungerar, lite historia av odling och så. Hoppas den är bra.

men den boksidan visste jag iaf inte om, tack för den =)
Ingrid på Västkusten
Bästa citrusboken TROR jag är nog en Du inte köper ifrån Amazon och det är Bernhard Voss' bok på tyska.
Jag köper aldrig böcker ifrån Amazon i England då de lägger på svensk bokmoms på böckerna - köp istället ifrån www.whsmith.co.uk de lägger inte på NÅN bokmoms alls :-)

Kan ju rekommendera Global Orange Groves bok ( engelsk) - inte för den är välskriven utan för odlingsråden i kruka :-)

Hälsar Ingrid
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon