Jag har nu i helgen äntligen fått tid till att göra i ordning tre krukor (i plast) som jag planterat lökar i (narcisser, tulpaner och krokus). Det är första gången så det känns jättespännande just i krukor. Nu har jag tagit in dem under tak (inglasad altan) efter att de stått ute i regn hela gårdagen. Hoppas att det inte har skadat dem på nåt sätt, de fick ju rikligt med vatten vid planteringen också (i lördags).
Hur länge kan de stå på altanen och torka upp? Blir det sol så blir det väldigt varmt där.
Såg att några lökar (minns nu inte vilken sort) hade små gröna "skott" eller vad jag ska säga, när jag stoppade ner dem. Betyder det nåt speciellt? (Lökarna har stått lite varmt nu nån vecka innan jag planterade dem. )
Tänkte sen ha dem stående i ett mörkt förråd där det är mellan 5-8 plusgrader under vintern. Hur ofta ska jag vattna? När ska jag ta fram dem i ljuset och VAR ska de stå då? På altanen eller blir det för varmt i vårsolen? Kan de stå ute där det säkert är frost en tid till, under våren?
Vilka är de vanligaste "felen" folk gör med lökar i krukor. Vad kan man lätt misslyckas med? (så jag vet vad jag ska undvika..... )