Full version: Hoya
pegazuz
Hej alla blommor, jag bor i Umeå och funderar på en onychoides. Helst vill jag ha två/tre rotade sticklingar från någon i närheten av Umeå.

blink.gif
Åsa K, zon 1
Hej

H. onychoides är en storväxt hoya och priset brukar ligga på minst 100,-/st. Säljs vanligtvis orotad. På Tradera finns just nu en rotad planta där auktionen nu är på 300,-
Annars kontakta någon hoyasamlare.
Emser
Annars kan man ju lägga ut en annons på Byt/sälj sidan här så kanske någon nappar!
MayaS
Botanova ligger i ume. så kontakta eller beställ av dem, o tala om att du gärna hämtar sticklingen så löser det sig nog.
De har bra priser och otroligt fina sticklingar.. de tar enligt deras prislista 100 kr för en stickling.. har du tur så är den rotad.
Just onychoides är en relativt "dyr" hoya och det räcker helt klart med en stickling. Den blir stor, är kanske inte heller nått för nybörjaren vilket jag givetvis inte vet om du är eller inte..*ler*
Sedan så håller jag med de andra om att kontakta nån hoyasamlare även om dessa oxå brukar ligga rätt högt i pris eller sätt ut en annons på att du söker denna... du kan ha tur och få fatt i en relativt billigt.
Tradera rekommenderar jag inte pga de otroligt löjliga höga priserna som blir där.. blir billigare att köpa av samlare eller hos botanova.

Mvh
M.

P.s håller på att flytta till Ume (nästan iaf)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon