Full version: "Monster"ängel...
Sollan
Min granne har en stor ängel, 2,5 - 3 m hög och mer än 2 m i diameter. Full med blommor och knoppar. Hon undrar nu om man kan beskära den och i så fall hur mycket. Den går inte att få in genom dörren i nuvarande storlek... Kan man beskära hårt eller tuppar den av då?
/sollan
Fenja
I höst skulle jag bara beskära så att den går att ta in och förvara. Om den är för stor i övrigt med, skulle jag göra den beskärningen tidig vår.
Mvh
Fenja
Sollan
Kan man kapa ned den till en meter eller så? Är det någon skillnad hur man beskär de gröna skotten som kommit i år och de äldre som är mer förvedade?
/sollan
flower
För att inte försena blomningen nästa år alldeles för mycket så ska man bara beskära i Y:et, man kan beskära mer än så men då riskerar man att inte få några blommor.
Sollan
Ursäkta alla mina frågor.... blink.gif men jag ska vara så noggrann jag kan i mina svar till grannen....
Ska man beskära dem alldeles ovanför Y -et? Eller hugga av där Y -et delar sig?
/sollan
flower
man ska beskära ovanför Y:et
Sollan
OK, tack för alla svar! Ska förmedla dem till grannen!
/sollan
kerstin z5-6
Om det finns flera Y n under 1 meter går det bra att ta 1 meter smile.gif Har kapat mina -de hade löss efter utevistelsen -och var så svårbehandlade på 2, 50 smile.gif om du fattar hur jag menar laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon