vickeva
Läste precis att det varit ett jordskalv över södra delarna av Sverige idag, men inte har jag märkt ett dugg... skumt...
Hannele
Vårt hus står på grundberget och vi känner alla sprängningar, när grannnarna bygger... blink.gif
gammelnalle
de hade visst rymt ut ett kommunalhus nånstans där ner i obygden (SKÅNE alltså...)
det värsta på 100år lär det visst ha varit... men jag märkte inte heller något

Typiskt!! och inte såg jag solförmörkelsen när den var senast heller... moln!!
vickeva
CITAT (gammelnalle @ 21-09-2004, 18:40)
de hade visst rymt ut ett kommunalhus nånstans där ner i obygden (SKÅNE alltså...)
det värsta på 100år lär det visst ha varit... men jag märkte inte heller något

Typiskt!!  och inte såg jag solförmörkelsen när den var senast heller... moln!!

Om du vill höra om typiskt... när vi var i Turkiet för ganska precis 5 år sedan (när det STORA skalvet varit där på våren) gick vår buss från hotellet tre på natten, och en kvart senare var ett rejält skalv just i det området. Vi kände inget (säger en del om hur turkiska busschaufförer kör tongue.gif ) men i husen vi åkte förbi kom folk utrusande i nattsärkar... är inte det typiskt, om man ändå är där när det händer kan man ju lika gärna få känna det...
TeliaNet
jag som bor i nässjö i småland har inte märkt nåt, måste varit väldigt litet.
vickeva
CITAT (TeliaNet @ 21-09-2004, 19:53)
jag som bor i nässjö i småland har inte märkt nåt, måste varit väldigt litet.

största i Sverige på 100 år...
Monica M zon 4
Jag märkte ingenting heller! Men en kompis märkte det jättetydligt. Alla krukväxter i fönstren dallrade och stolen hon satt på skakade. Hon blev jätteskärrad! sad.gif
Ingrid på Västkusten
Jaja - det märktes här i Gbg utom i mitt kontor ;-) jag trodde det var en lastbil som körde förbi som vanligt ( kontorsbyggnaden står på lera)
Eva i Skåne
I Kristianstad hade min son känt det. Soffan skakade, sa han.
Gunvor Nilsson
Och min bror som bor i Halmstad var ute och jobbade och kände hur det skakade till som vid en sprängning eller explosion. Han väntade att det skulle smälla men inte ett ljud hördes!

/Gunvor
Anki på Öland
Här på Öland skakade det så det märktes också.
Anki
CallEva på Öland
Ja minsann vi Öbor är utsatta

Calle på Ön i morgonljus
Posse
Undrar om det var ett inatt också.. eller om det ändå kanske bara vara en ovanligt omskakande dröm...? unsure.gif sleep.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon