Full version: Träaska
mulle
Nu, då kvicksilvret kryper neråt på termometern, ökar antalet brasor och mängden aska.
Jag har hittills fördelat askan ganska jämnt i trädgården men i och med att arterna både ökat och blivit mer förfinade undrar jag om det finns växter som absolut inte tål aska? Ens i små mängder?
Någon som vet?
Egentligen önskar jag att det fanns en lathund över vilka växter som skall ha - och inte - vad. Jag har inte hittat den informationen samlad på något ställe men om någon annan har gjort det tar jag gärna emot tips.
Mulle
gammelnalle
En kanonide med en "latmask"....
hoppas nån som KAN startar en sån... å så fyller man på tills askkoppen är full...
Mocca
Jag brukar lägga min aska på ogräset wub.gif ......tjockt.....det växer inget ogräs där mer efter den vintern...... biggrin.gif
lotta_
Jag använder askan till vinbärsbuskarna.
mulle
Hej Gammelnalle, om du gillar lata hundar så hoppas jag att du känner till den här:

http://www.funboplantskola.se/lathund.html

Hälsningar
Mulle
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon