Full version: Mycket trix
annaridell
Tänkte i somras att det är en del trix med balkongen. Men å andra sidan går det snabbt att städa den till hösten. Med en stor trädgård kan man väl hålla på i dagar. biggrin.gif
lotta_
CITAT (annaridell @ 22-09-2004, 19:50)
Med en stor trädgård kan man väl hålla på i dagar.

Ja så är det, men om vädret är bra så är det bara skönt att vara ute. Det som jag tycker är jobbigast är att ta rätt på alla tomma krukor, och vilken plats de tar sen när man ska vinterförvara dem.
kerstin z5-6
Krukorna tar lite tid -och senare en del täckning -i övrigt rullar jag tummen tongue.gif
Jag klipper inte ner ett strå på hösten
Vitsippan
Samma här, jag låter naturen ha sin gång i trädgården. Det ända är att jag tar bort äpplena från gräsmattan, de kan annars ge så fula märken.
Jag räfsar också in löven i rabatterna som skydd åt växterna.
smile.gif
kristerh
CITAT (kerstin z5-6 @ 22-09-2004, 20:43)
Krukorna tar lite tid -och senare en del täckning -i övrigt rullar jag tummen tongue.gif
Jag klipper inte ner ett strå på hösten

Håller med, det finns ingen anledning att hålla på att kratta löv och städa på hösten wink.gif tömmer bara krukor och balkonglådor, resten får vara tills våren.
krister
mulle
Och jag som ÄLSKAR att jobba ute på hösten och fixa allting tiptop inför våren...
(Vilket givetvis inte betyder att jag klipper bort stjälkar och fröställningar som är skyddande eller dekorativa).
Mulle
Kajsa
Samma här, jag älskar också att vara ute och göra allt på hösten, klipper ner perenner, krattar löv, gräver ut komposten, gräver ner matkomposten i grönsakslandet, delar växter, flyttar runt. När våren kommer räcker det att städa av lite och jag njuter av våren. Dom perenner jag har fryser inte bort för jag klipper bort bladen, dessutom täcker jag rabatterna med kompost varje höst. Man drar på sig en varm tröja, stövlar, inget kan vara skönare, sitta och dricka te ensam, plantera lökar, hösten är underbar.
Yin o Yang
Jag gillar också att "städa" när hösten kommer. Bäst är när jag varit och klippt granris, som sedan får täcka alla rabatter hela vintern wub.gif . Det ser så prydligt ut och växterna verkar klara sig bra där under rolleyes.gif . Tråkigast är att tömma alla lådor, krukor osv. Det blir så tomt sad.gif .

Vi har en makalös service när det gäller det här med granris. En avdelning inom kommunen gör upp med skogsägaren om var man får åka och klippa grane direkt på träden (träd som ändå ska avverkas) biggrin.gif . Sedan är det bara att hålla utkik efter den lilla artikeln i lokalbladet, leta sig dit och klippa, packa i säckar och frakta hem. smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon