ThomasJ
Hej alla.

Jag skall ge bort en present till en tjej som fyller 30. Hon sger att hon inte har 'grna fingrar' och har inte s stort vxtintresse, men jag tycker alla nd borde ha fina vxter hemma.. smile.gif
S jag har tnkte ge henne ngot vxande, en krukvxt av ngot slag r vl mest lmpligt. Har funderat p olika suckulenter av de lite mer 'trd liknande' sorterna..

Men hon har ven tv katter, och jag vill inte att de p ngot stt skall fara illa om de fr fr sig att brja ta p vxten.. S en vxt som tl katter och skall vara lttsktt och grna vara vacker. smile.gif

Har ni frslag, skriv eller lgg in en bild.. Den skall kunna kpas i Stockholmsomrdet nu, d jag skall ge den till henne p sndag.. (kort om tid, jag vet..)

Tack p frhand..
/Thomas
renate
En Brudorchidee, Phalaenopsis . Jag tror inte katter ter eller tuggar p orkideer,mina gr inte det.
Dulcamara
Ett paradistrd - vore inte det ngot? Tligt och lttsktt, kan st i fnstret i rumstemperatur ret om (men om man vill f blommor p det skall det st svalt ver vintern), ser ut som ett vackert litet trd och vxer sig s smningom ordentligt stort.
Orchid
Jag skrev ett inlgg fr rtt s lnge sen om lttsktta vxter.
Frskte stta ihop en liten lista p de mest lttsktt vxterna, ska se om ja kan hitta den o klicka fram den

mvh,
sa, mlardalen zon 2
Fallskrmsranka r ogiftig och lttsktt och behver inte s mycket vatten + den brukar ganska ofta finnas ute i butikerna.

http://www.dannesdjur.com/bilder/ceropegia...sandersonii.jpg
ThomasJ
Tack fr svaren..

Orchid r en bra id. Det tnkte jag inte sjlv p.

Paradistrd tnkte jag ocks p. ven Skldpaddstuva (eller liknande).

Tar emot fler frslag. smile.gif

/Thomas
ThomasJ
Tack sa.

Den var ocks fin. smile.gif

/Thomas
pejori
varfr inte en garderobsblomma? fen tl allt utom frmycket vatten rolleyes.gif
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon