Maria R
22-09-2004, 21:20
Idag hämtade jag ut en helt fantastisk bok på posten! (fick lösa ut den för den var så tung!)
Penelope Hobhouse -Trädgårdskonstens historia 3000 år
Har bläddrat igenom den och ser att den kommer att bjuda på många intressanta lässtunder! Vackra färgfoton från anläggningar som alltid presenteras i sådana sammanhang, men även från andra mindre kända anläggningar.
Rekommenderas!!!
Hälsningar Maria R
Ja en sådan bok får man nog "lösa ut", eftersom Akademibokhandeln tar 524 kr för den medan tex Adlibris på nätet tar 286 kr. Författaren har en
hemsida , hon har skrivit MÅNGA trädgårdsböcker.
Maria R
23-09-2004, 08:45
Fick hämta ut den, kanske man skulle uttrycka det, och inte lösa ut... Nej, paketet var helt enkelt för tungt och stort för att delas ut i brevlådan, vilket jag tycker är positivt när det gäller böcker -då är boken riktigt maffig!
Har sedan tidigare Plants in garden history av samma författare, och den är även den att rekommendera, fast den riktar som titeln anger mer in sig på ett speciellt område inom trädgårdshistorien: växter.
Jag ska titta in på hennes hemsida, misstänker att jag kommer att fastna där många timmar framöver!
Maria R
På tal om tjocka böcker så lanserades igår nya upplagan av
Oxford Dictionary of National Biography . 60 volymer på 61440 sid, kostar 7500 £ i bokhandeln och 6500 £ på
Amazon.